• جمعه / ۱۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402091006796
  • خبرنگار : 50160

امام‌ جمعه زنجان:

دانشجویان سرمایه اصلی کشور به‌شمار می‌آیند

دانشجویان سرمایه اصلی کشور به‌شمار می‌آیند

ایسنا/زنجان امام‌ جمعه زنجان با بیان اینکه دانشجویان سرمایه اصلی کشور به‌شمار می‌آیند، گفت: بالاترین سرمایه کشور نیروی انسانی است و نیروی عالم و ماهر نیاز هر کشوری است و سرمایه‌های اصلی و بزرگ به‌شمار می‌آیند.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (جمعه دهم آذرماه) در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس، اظهار کرد: این بزرگوار سالیان سال در برابر استبداد و دیکتاتوری ایستاد و به‌ دنبال تحکیم قانون بود. آیت‌الله مدرس در برابر ارعاب و تطمیع ایستادگی کرد و به هدف و حکمرانی قانون پایبند بود.

وی به سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی اشاره کرد و گفت: وی یک ایرانی تمام‌عیار بود و در برابر مشکلات ایستاد. هدف خود را فراموش نکرد و قربانی نفوذی‌هایی که در همه ادوار وجود دارد، شد.

امام‌جمعه زنجان با اشاره به ۱۲ آذرماه، تصریح‌ کرد: همه تلاش امام راحل بعد از انقلاب، تعالی انقلاب بود و تدوین قانون اساسی در این راستا محقق شد که قانون متعالی و مترقی بود. عقلانیت امام راحل باعث تشکیل خبرگان قانون اساسی و تدوین آن شد.

آیت‌الله خاتمی به روز معلولان نیز اشاره کرد و یادآور شد: معلولیت در جامعه اجتناب‌ناپذیر است. معلولیت یا مادرزادی و یا بر اثر حوادث اتفاق می‌افتد. در قبال این قشر هم حکومت وظیفه حمایتی دارد و هم مردم و خانواده.

وی ادامه داد: مسئول حقیقی کمک به معلولان سازمان بهزیستی است ولی فقط این کافی نیست و همه باید پای کار باشند و بخش‌های دولتی و غیردولتی و مردم باید خدمات مربوط به بهزیستی را گسترش دهند.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به روز بیمه اشاره کرد و افزود: گسترش بیمه حائز اهمیت است؛ چرا که پشتوانه امنیتی افراد به‌حساب می‌آید.

وی روز دانشجو را نیز جزو روزهای مهم در کشور دانست و ادامه داد: بالاترین سرمایه کشور، نیروی انسانی است و نیروی عالم و ماهر نیاز هر کشوری است و سرمایه‌های اصلی و بزرگ به‌شمار می‌آیند. این قشر علاوه بر علم‌آموزی باید به سمت ارتقا علم خود بوده و تذهیب را سرلوحه کار قرار داده و احساس مسئولیت کنند.

امام‌جمعه زنجان به دشمنی دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمن به هر طریقی به‌دنبال اهداف خود بوده و از هر طریقی آن را انجام داده و جنگ شناختی به راه می‌اندازد و در شرایط فعلی به‌دنبال تضعیف ایمان مردم و سیاه‌نمایی و ایجاد ناامیدی است و اراده مردم قرار داده شده است.

وی افزود: مردم انقلابی و دانشمندان ما برخلاف این اهداف، فعل "ما می‌توانیم" را به‌درستی صرف کرده و در حال حاضر شاهد اقتدار علمی و نظامی کشور هستیم.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث غزه اشاره کرد و یادآور شد: صهیونیست و حامیانش فهمی از بشریت ندارند و از اینرو چنین فجایعی را آفریدند. البته آتش‌بسی موقت برپا شده است که حاصل تلاش ایران و دیپلماسی فعال بود. کشورهای مسلمان نیز باید وارد کار شوند. هیچ مسلمانی نباید ساکت بنشیند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha