• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۲۱:۱۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402090806059
  • خبرنگار : 50126

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اعلام کرد:

معتادان متجاهر؛ عامل ۸۹ درصد از سرقت‌ها در ایلام/احیای مرکز ماده ۱۶ ضروری است

معتادان متجاهر؛ عامل ۸۹ درصد از سرقت‌ها در ایلام/احیای مرکز ماده ۱۶ ضروری است

ایسنا/ایلام معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام گفت: ۸۹ درصد از سرقت‌ها در استان توسط معتادین متجاهر انجام می‌شود و این آمار ضرورت احداث مرکز ماده ۱۶ در خصوص معتادین متجاهر را دو چندان کرده است.

اسماعیل قمری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد:، از فروردین ماه پیگیر احیای مرکز ماده ۱۶ در خصوص معتادین متجاهر هستیم چرا که ۸۹ درصد از سرقت‌ها در استان ایلام توسط معتادین متجاهر انجام می‌شود که آمار خیلی بالایی است.

وی گفت: این موضوع را آنقدر پراهمیت کردیم که به سازمان بازرسی بردیم، هم اکنون به جایی رسیده‌ایم که شاید بتوانیم تا پایان سال یک مرکز را افتتاح کنیم و معتادین پارک‌های ایلام را جمع کنیم تا هم آمار سرقت پایین بیاید و اینکه در بحث پایین آمدن مواد مخدر تاثیر گذار باشد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام افزود: لازم است در رسانه‌ها در مورد این موضوع کار شود. بنده به‌عنوان یک کارشناس حقوقی می گویم که بحث مالی سرقت در درجه دوم است، اما موضوع روحی و روانی در درجه اول قرار می‌گیرد. بنابراین بحث امنیت است که مهم است.

قمری اضافه کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام در بین مردم نقش پررنگی داشته و هم اکنون یک طرحی با عنوان هر مدرسه یک قاضی در استان در حال اجراست که از همه قضات استفاده می‌شود.

وی در خصوص آگاه سازی مردم افزود: به عنوان‌ مثال الان یک توهین ساده ۶ تا ۲۴ میلیون جزای نقدی دارد که شاید خیلی‌ها این مسئله را ندانند، کارهای فرهنگی باید انجام بگیرد اما کارهای فرهنگی یک نوع پیشگیری اجتماعی دراز مدت است. علاج این موضوعات این است که آگاه سازی صورت بگیرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام تصریح کرد: ما سامانه سجام را به مردم معرفی کردیم که مردم در بخش خصوصی و دولتی هر گونه فسادی وجود دارد را به ما اعلام کند، در این فرصت کوتاه از شهریورماه تا الان بالغ بر ۴۰ گزارش به ما رسیده است و ریز به ریز مورد بررسی قرار دادیم و به دادستانی و بازرسی ارجاع داده شده و نتیجه هم به هرکسی که مراجعه شود اعلام می‌شود.

قمری تاکید کرد: چندین سمن بسیار قوی را دعوت کردم و به صورت محله محور داریم کار را انجام می‌دهیم، کارشناسان را به محله‌ای می‌فرستیم که موضوعات حقوقی و اجتماعی را برای آن‌ها عنوان کنند، برگزاری همایش، موضوعات حقوقی و آسیب‌های اجتماعی را بویژه در مناطق حاشیه‌نشین دنبال می‌کنیم. ولی ما الان در اول کار هستیم و نیاز به مشاوره در حوزه کاری خود داریم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha