• دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402090604067
  • خبرنگار : 50034

هرگونه ساخت‌وساز در حریم و بستر رودخانه باید با مجوز باشد

هرگونه ساخت‌وساز در حریم و بستر رودخانه باید با مجوز باشد

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: هرگونه ساخت‌وساز، ایجاد فضای سبز، پارک و ... در حریم و بستر رودخانه باید با مجوز شرکت آب منطقه‌ای همدان باشد.

رضا اخلاص‌مند در جریان بازدید از نحوه آزادسازی حریم رودخانه عباس‌آباد که از روز جمعه با ورود ماشین‌آلات سنگین این شرکت آغاز شد، اظهار کرد: فاز اول آزادسازی حریم رودخانه عباس‌آباد تقریباً به بیش از دو ماه زمان نیاز دارد.

براساس گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، وی افزود: فاز اول آزادسازی از ابتدای جاده حیدره، پشت موزه تاریخ طبیعی شروع شده و بیش از دو کیلومتر به سمت بالا دست رودخانه ادامه خواهد داشت و سعی بر این است حالت طبیعی رودخانه تغییر نکند و تنها مسیر عبور ایمن سیلاب بازگشایی شود.

اخلاص‌مند درباره رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون ماده ۳ تعیین حد و بستر حریم رودخانه‌ها گفت: پس از تصویب مطالعات تعیین بستر و حریم رودخانه، اعلان عمومی مطالعات انجام شد و بیش از ۶۰ اعتراض به حدود بستر رودخانه عباس‌آباد در این کمیسیون به ثبت رسید که ۱۵ مورد از آنها مربوط به آزادسازی دو کیلومتر ابتدایی یا همان فاز اول رودخانه است.

وی با بیان اینکه آراء صادره ابلاغ و موضوع آزادسازی نیز ماه گذشته در شورای حفظ حقوق بیت‌المال مطرح و مجوز آزادسازی بستر رودخانه عباس آباد نیز دریافت شد، تأکید کرد: هر گونه ساخت‌وساز اعم از دیواره‌سازی، ایجاد پارک، فضای سبز و ... در بستر و حریم رودخانه مستلزم دریافت مجوز شرکت آب منطقه‌ای بوده و تمامی درخواست‌ها از جانب اشخاص حقوقی و حقیقی باید دارای توجیه فنی و سازگاری با اصول مهندسی رودخانه باشد و همچنین به تأیید دفاتر تخصصی این شرکت برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه این شرکت با وجود تمام موانع موجود، عزم جدی در آزادسازی بستر رودخانه‌ها و احیاء این شریان‌های حیاتی برای حفظ محیط زیست و کنترل خطرات سیلاب را دارد، افزود: رودخانه‌ها شریان‌های حیاتی در شهرها و روستاها هستند و انسداد مسیر رودخانه به هر علت و توجیحی، خسارات جبران‌ناپذیری دربرخواهد داشت.

وی علت زمانبر شدن آزادسازی حریم رودخانه عباس‌آباد را انجام عملیات نقشه‌برداری و مطالعات، رسیدگی به پرونده‌های مطروحه در کمیسیون ماده ۳، طی مراحل قانونی و اداری لازم و همچنین عدم همکاری دستگاه‌ها در تأمین ماشین‌آلات راهسازی و اعتبارات دانست و یادآور شد: با وجود اینکه برخی تصرفات مسیر رودخانه توسط دستگاه‌های دولتی صورت گرفته، هیچ ارگان و دستگاهی در تأمین ماشین‌آلات و ادوات سنگین این شرکت را یاری نکرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha