• یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402090503429
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مسئولین باید به مطالبات به حق دانشجویان پاسخ دهند

مسئولین باید به مطالبات به حق دانشجویان پاسخ دهند

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: مسئولین باید به مطالبات به حق دانشجویان پاسخ دهند.

جواد قناعت، امروز، ۵ آذر در جمع تشکل‌های دانشجویی استان ضمن گرامیداشت هفته بسیج، گفت: اقدامات خوب و کارهای بزرگ کشور مرهون تفکر انقلابی و بسیجی است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: امروز دشمن در صدد کاهش مشارکت برای حضور در انتخابات است که باید هوشیار بود و در تریبون‌های آزاد دانشجویان برای مشارکت بالای انتخابات تلاش کنند که مشارکت بالا در انتخابات باعث پر رنگ شدن ایران اسلامی در سطح بین‌الملی است. 

قناعت تصریح کرد: حماس اکنون یک گروه کوچک شبه نظامی در مقابل چهارمین ارتش قدرتمند جهان ایستاده که این موضوع ریشه در تفکر بسیجی دارد و ما شاهد انتقال و انعکاس آن در دنیا هستیم.

استاندار همچنین در خصوص حضور اساتید و مهمان‌های متعدد کشوری با ناوگان هوایی استان که از دغدغه‌های دانشجویان بود اشاره کرد و گفت: مشکل ناوگان هوایی مشکلی سراسری است اما پیگیر هستیم که روزی دو پرواز در استان داشته باشیم.

وی بیان کرد: همچنین برای حمایت و تامین اعتبار اعزام هزار و ۷۰۰ دانشجوی استان به راهیان نور جلسه‌ای با مسئولان دانشگاه و استانداری برگزار خواهد شد تا این موضع مرتفع شود. 

قناعت همچنین در خصوص زمین‌های استان برای ساخت مسکن نیز گفت: جلسه‌ای تخصصی با معاونت عمرانی و معاونت اقتصادی گذاشته شود تا موضوع‌ها مرتفع شود.

رئیس بسیج دانشجویی خراسان جنوبی نیز در این جلسه ضمن یاد خاطره دو هزار شهید و ۱۴ هزار شهید غزه که نشان دهنده خوی وحشی‌گری اسرائیل دارد، گفت: امیدواریم شاهد اتفاقات خوب در غرب آسیا و کشورهای اسلامی باشیم. 

وی گفت: بسیج دانشجویی تنها تشکل ویژه‌ای که دستور تأسیس و راهبردهای جداگانه در خصوص هدف، برنامه‌های مهم حیاتی دانشجویی است و نقش بسیج دانشجویی مطالبه‌گری و نقش آفرینی است. 

ایمانی بیان کرد: برنامه‌های خوبی در سطح تشکل‌های دانشجویی اتفاق‌افتاده که امسال اعزام  ۵۰ گروه جهادی در سطح استان داشتیم که حدود ۷۰۰ دانشجو در این برنامه‌ها خدمت‌رسانی کردند. خدمت‌رسانی این گروه‌ها در خصوص موضوعات عمرانی، فرهنگی، آموزشی، بهداشت درمان که در حقیقت متناسب با ظرفیت‌هایی که در سطح دانشگاه و ارتباط با اساتید دارند باعث شده که برنامه‌های جهادی بسیج دانشجویی از غنای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی بالاتری برخوردار باشد.

 مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان جنوبی‌ بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص سه رویداد مهم آموزشی با عنوان خط امام(ره) و لبیک سیدالشهدا که حدود ۳۰۰ دانشجو را با موضوعات مختلف درگیر کردیم و  همچنین طرح ولایت که حدود ۴۵ روز دانشجویان حضور در طرح اعتقادی پیدا می‌کنند.

وی گفت:  در رابطه با نقش بسیج دانشجویی در سطح دانشگاه شاهد بودیم که زمانی که اتفاقات غزه رخ داد آن‌ها در اولین ساعات با حضور در دانشگاه‌ها و تجمعاتی که اتفاق افتاد کنش‌گری مثبتی نسبت به این امر داشتند. همچنین برگزاری ۴۰ نشست بصیرتی نشان دهنده پویایی و حضور دانشجویان در عرصه‌های مختلف است.
 
به گزارش ایسنا، توجه ویژه به جهاد تبیین، توجه ویژه به سرمایه‌های سرگردان، توجه به صنعتی شدن استان، شکل نگرفتن نمادهای فرهنگی در استان،‌ عدم پاسخگویی مسئولان به دانشجویان‌، تاکید برحمایت استانداری برای اعزام دانشجویان به راهیان نور، محدودیت برای اعزام خواهران‌، همکاری مناسب برای برگزاری تریبون آزاد در موضوع های انتخابات‌، تداوم و حضور استاندار و معاونان استاندار در دانشگاه‌ها، حضور رجال سیاسی در مناسبت‌های مختلف به ویژه روز دانشجو، حضور مسئولان کشوری در حل‌ مسائل استان و دانشگاه‌ها، استفاده از ظرفیت دانشجویان بومی و غیربومی برای طرح جوانی جمعیت از جمله درخواست‌های دانشجویان در این دیدار بود.

همچنین استفاده از نیروهای جهادی در عرصه سیاست‌گذاری، توجیه مسئولان نهادها برای همکاری نیروهای جهادی، رسیدگی متفاوت بین گروه‌های جهادی خارج و داخل استان، ایجاد سایتی برای توزیع عادلانه اقلام بین نیازمندان، توجه به حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، گسترش عدالت اجتماعی با توجه به فرمایشات رهبری،‌ نگاه‌ نابرابر به تخصیص بودجه به دانشگاه‌های اقماری، پیگیری مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ارتقای دانشگاه علوم پزشکی قاین، ارتقای دانشکده پرستاری و مامایی قائن به دانشکده علوم پزشکی قاین، درخواست نشست صمیمی با اتباع، انتقاد از به فراموشی سپردن جاده بشرویه _ بجستان از جمله دیگر درخواست‌های دانشجویان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha