• یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402090503226
  • خبرنگار : 50163

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان مطرح کرد:

ارتقای سطح کیفی زندگی روستایی‌ها با اجرای طرح‌های توسعه

ارتقای سطح کیفی زندگی روستایی‌ها با اجرای طرح‌های توسعه

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت‌های لازم و زمینه‌های مناسب، از اهداف اصلی بنیاد مسکن است.

رضا خواجه‌ای امروز (یکشنبه، پنجم آذر ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدمات بنیاد مسکن در روستاها سبب جلوگیری از مهاجرت روستایی‌ها به شهرها، تثبیت جمعیت در روستاها و ساماندهی و رفع مشکل این قشر شده است.

وی ادامه داد: امسال ۱۶۷ پروژه آسفالت معابر روستایی با اعتبار ۶۲۲ میلیارد ریال از محل اعتبارهای قیر یارانه‌ای در استان اجرا شده است. این پروژه‌ها با مساحتی حدود ۶۲۵ هزار مترمربع با مشارکت دهیاری‌ها انجام شده است.

خواجه‌ای با بیان اینکه با اجرای طرح تامین قیر رایگان و مشارکت دهیاران تاکنون اقدامات مناسبی در زمینه آسفالت معابر روستاهای این استان انجام شده‌ است، ادامه داد: اعتبارات قیر یارانه‌ای فرصت خوبی برای بهسازی معابر روستایی در راستای ارتقای بهداشت محیط عمومی، هدایت آب‌های سطحی، ارتقای کیفیت محیط زندگی، ایجاد نشاط و انگیزه برای تثبیت جمعیت در روستاهاست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اظهار کرد: مبلغ اعتبار مصوب برای اجرای طرح هادی در سال‌ ۱۴۰۲ برای ۸۳ روستا ۴۵۴ میلیارد ریال و برای تهیه طرح بازنگری برای ۷۴ روستا ۶۲ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت‌های لازم و زمینه‌های مناسب، از اهداف اصلی بنیاد مسکن است، ادامه داد:  امیدواریم با هماهنگی و همکاری بیشتر میان دستگاه‌های اجرایی، نهادها و مردم، گام‌های موثرتری در راستای توسعه و آبادانی روستاها برداشته شود.

او افزود: تعداد طرح‌های هادی اجراشده در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، ۴۴۸ روستا با میانگین ۶۳/۷ درصد بوده که بالاتر از میانگین اجرای طرح هادی در کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha