• چهارشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402090100609
  • خبرنگار : 50107

بیانیه هیات داوران نوزدهمین جشنواره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی

بیانیه هیات داوران نوزدهمین جشنواره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی هیات داوران نوزدهمین جشنواره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی بیانیه‌ای قرائت کرد که متن آن به شرح زیر است:

«سپاس بی‌کران آفریدگاری را سزا که نعمت‌هایش بیرون از شمار و هم او، نخستین آموزگار است و سلام و درودی بی‌پایان بر محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و خاندان پاک او به ویژه سرور بانوان دو عالم ام ابیها و امام رأفت و معرفت حضرت علی بن موسی‌الرضا علیهما آلاف التحیة والثناء که جمله گنجوران دانش و پرچمدار فضیلت و معنویت و بشارت‌دهنگان صلاح و فلاح در هر دو سرای‌اند.

و با نام و یاد امام راحل، بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبر شجاع، فرزانه و دوستدار کتاب، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مد ظله العالی و یاد همه پویندگان راه حق و جهاد، به ویژه شهیدان غزه که با مظلومیت خویش کوس رسوایی رژیم کودک‌کش صهیونیستی، بلکه همه مدعیان دروغین حقوق بشر را به صدا در آوردند.

اکنون و با قدرشناسی و پیش‌کش هزاران درود به پیشگاه همه خدمت‌رسانان به فرهنگ مکتوب میهن عزیز و اسلامی‌مان و سپاس ویژه از اهل قلم، اعلام می‌دارد هیأت داوران این دوره از جشنواره کوشید با به کارگیری همه توان علمی خود و نظرداشت موضوعات یاد شده در شیوه‌نامه ابلاغی، در نهایت دقت و به دور از سوگیری‌های شخصی و غیر حرفه‌ای در ۵ مرحله، کار دشوار داوری را به سامان برساند.

بر این اساس، در گام نخست از میان افزون بر ۴۰۰۰ عنوان رسیده، ۹۳۰ عنوان را شایسته بررسی بیشتر یافت. این شمار در گام سوم که مستلزم کاری بیشتر و گذراندن آثار از صافی‌های دانش و بینش بود، به ۴۱۱ عنوان و در چهارمین مرحله به ۱۹۳ عنوان تقلیل یافت که از آن میان ۸ عنوان برگزیده شد.

موضوعات این دوره انتخاب کتاب سال عبارت‌اند از دین، ادبیات شامل کلیات، ادبیات پایداری، شعر و داستان، فرهنگ و هنر ایرانی، علوم اجتماعی و سیاسی و علوم تربیتی و روان‌شناسی. همچنین موضوعات عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، خانواده و جمعیت و رونق تولید ایرانی ذیل عنوان بخش ویژه مورد توجه قرار گرفت.

این هیأت بر خود می‌بیند ضمن قدردانی از همه پژوهشگران و پدیدآورندگان کتاب و صاحبان این آثار ارزشمند برگزیده و نیز قدردانی از ناشران پرتلاش این عناوین، مراتب سپاس خود را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، از مدیرکل محترم تا معاونت محترم فرهنگی و رسانه و مسئول جدی و با تجربه دبیرخانه به خاطر وسعت نگاه و تأکید بر سلامت، دقت و امانت‌داری در مراحل مختلف و متنوع کار اعلام و اظهار کند.

در پایان امیدوار است در دوره‌های آینده شاهد حضور شماری بیشتر از فرهیختگان در پهنه فراخ و دوست‌داشتنی کتاب و توجه ژرف این عزیزان به نیازها و موضوعات علمی روز و نگاهی بیشتر به رویکردهای علمی، ویرایشی و پرداخت‌هایی نو در قالب و سبک باشیم.

با آرزوی مزید توفیقات الهی برای همه دست‌اندرکاران و عوامل رشد علمی و فرهنگی در سرزمین خورشید»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha