• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402083022542
  • منبع : نمایندگی خوزستان

به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز؛

همایش جبهه علمی و فرهنگی دانشگاه‌های خوزستان به مناسبت هفته بسیج برگزار شد

همایش جبهه علمی و فرهنگی دانشگاه‌های خوزستان به مناسبت هفته بسیج برگزار شد

ایسنا/خوزستان همایش سراسری جبهه علمی و فرهنگی دانشگاه های استان خوزستان به مناسبت هفته بسیج با شعار اساتید بسیجی، کارآمدی نظام حکمرانی، آزادی قدس، آرمان اسلامی به صورت سراسری در سطح دانشگاه‌های کشور و دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

دکتر علی محمد آخوندعلی رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در این آیین که امروز (۳۰ آبان‌ماه) برگزار شد، با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: امروز بیش از ۳۰ هزار استاد بسیجی در قالب یک مانور بزرگ علمی و فرهنگی در سراسر کشور جمع شدند تا جایگاه بالا و اقتدار بسیج را رخ دشمنان بکشانند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اکنون ما نیز بر مبنای رسالت خود نیاز است که از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای تقویت بسیج اساتید استفاده کنیم و همواره در عرصه‌های علمی و فرهنگی نقش موثری در جامعه ایفا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در آستانه ولادت با سعادت حضرت زینب(س) جا دارد بر شهدای واقعه کربلا درود بفرستیم و یاد و خاطره این بانوی رشید اسلام را گرامی بداریم.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز یاداور شد: حضرت زینب(س) انسانیت را همواره سرمشق قرار می دادند و جا دارد ما نیز از این سرمشق و این الگوی با برکت ، درس بیاموزیم.

برگزاری برنامه‌های حضوری و مجازی هفته بسیج در دانشگاه‌ها

همچنین در این همایش دکتر اکبر حیدری رئیس سازمان بسیج اساتید استان خوزستان گفت: سالروز تشکیل‌ بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره ) مصادف است با ۵ آذرماه که جا دارد این هفته را گرامی بداریم.

وی افزود: آغاز هفته بسیج درسراسر کشور امروز در سطح دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به صورت هماهنگ برگزار شد و در دانشگاه شهید چمران نیز این همایش پرشور با اقتدار برگزار شد و جا دارد از ریاست محترم دانشگاه شهید چمران اهواز برای این میزبانی شایسته قدردانی کنیم.

وی بیان کرد: در استان خوزستان در ۸ نقطه هفته بسیج را گرامی داشتیم و همایش بزرگ نیروهای بسیجی و انقلابی را برگزاری کردیم.

حیدری گفت: در حال حاضر برای استقلال بخشیدن به کانون بسیج شهرستان‌ها بر اساس ماموریت بسیج و تصمیم‌های اخذ شده، قرار شده است که کانون‌های دانشگاه‌ها به صورت مجزا برنامه‌هایی اجرا کنند.

مسئول سازمان بسیج اساتید خوزستان بیان کرد: برنامه‌های هفته بسیج در دو بخش به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این هفته برنامه‌های متعددی در دانشگاه جندی‌شاپور اهواز، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور دزفول، دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور اندیمشک، دانشگاه آزاد اسلامی مسجدسلیمان، مجموعه دانشگاه‌های آبادان و خرمشهر، دانشگاه‌های ایذه، باغملک، بهبهان و سوسنگرد برگزار می‌شود.

حیدری گفت: یکی از راهکارهای بسیج اساتید، کمک به کارآمدی نظام است که در دولت سیزدهم به صورت چشم‌گیری شاهد آن هستیم.

وی به تشکیل بسیج مستضعفین اشاره و اظهار کرد: بسیج در دو مرحله تشکیل شد؛ در مرحله نخست مردم به صورت خودجوش در میدان حاضر شدند و نهادهایی برای دفاع از انقلاب تشکیل دادند و مرحله دوم نیز بعد از توطئه‌های غرب بود که حضرت امام خمینی(ره) دستور تاریخی تشکیل‌ بسیج مستضعفین را در ۵ آذرماه صادر کرد.

همایش سراسری جبهه علمی و فرهنگی دانشگاه‌های استان خوزستان به مناسبت هفته بسیج با شعار اساتید بسیجی، کارآمدی نظام حکمرانی، آزادی قدس، آرمان اسلامی روز سه‌شنبه به صورت سراسری در سطح دانشگاه‌های کشور و دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور جمعی از مسئولان استان خوزستان، رئیس دانشگاه، نماینده ولی فقیه در دانشگاه و جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان برگزار شد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha