• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1402083022221
  • خبرنگار : 71429

مدیرکل روابط عمومی تعزیرات حکومتی خبر داد

یک مشاور املاک متخلف ۳۵۲ میلیارد ریال جریمه شد/ رسیدگی به پرونده چند نانوایی متخلف

یک مشاور املاک متخلف ۳۵۲ میلیارد ریال جریمه شد/ رسیدگی به پرونده چند نانوایی متخلف

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از رسیدگی به پرونده یک مشاور املاک متخلف خبر داد و گفت: متهم علاوه بر پلمب و نصب پارچه به مدت ۱۰ روز و ممهور کردن جواز به مهر تخلف، به پرداخت ۳۵۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر گرانفروشی محکوم شد.

به گزارش ایسنا، شهرام محسنی مدیرکل روابط عمومی تعزیرات حکومتی گفت: پرونده تخلف یک مشاور املاک به دلیل گرانفروشی، صادر نکردن صورتحساب و درج نکردن قیمت حق کمیسیون در ۲۷ مبایعه نامه به میزان ۳۵ میلیارد و ۲۴۷ میلیون ریال در شعبه چهارم ملی ویژه رسیدگی شد.

مدیرکل روابط عمومی تعزیرات حکومتی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده گرانفروشی، علاوه بر پلمب و نصب پارچه به مدت ۱۰ روز و ممهور کردن جواز به مهر تخلف، متهم را به پرداخت ۳۵۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر گرانفروشی محکوم کرد.

به گفته محسنی، شعبه همچنین متهم را به دلیل صادر نکردن صورتحساب و درج نکردن قیمت، جمعاً به پرداخت ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل روابط عمومی تعزیرات حکومتی از جریمه یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون ریالی متهم به پرداخت حق شاکی برای جبران خسارت خبر داد و میزان کل جزای نقدی این متهم را ۳۵۳ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال اعلام کرد.

محسنی گفت:  با شکایت شاکیان خصوصی پیرامون تخلف یک واحد مشاور املاک، بازرسان راه و شهرسازی، اتاق اصناف ایران و اتحادیه صنف مشاوران املاک موضوع را بررسی و پس از احراز تخلف، گزارش را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

جریمه ۴۶ میلیارد ریالی نانوایان متخلف در ۴۸ ساعت گذشته

طبق اعلام روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، شهرام محسنی همچنین گفت: شعب تعزیرات حکومتی سراسر کشور به  ۴۶۰ پرونده تخلف گرانفروشی و کم فروشی نانوایی‌ها در ۴۸ ساعت گذشته رسیدگی و نانوایان متخلف را به پرداخت ۴۴ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کردند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در رسیدگی به پرونده های نانوایان، سه نانوایی متخلف پلمب، یک واحد موقتاً تعطیل و بر سر در ۱۰ نانوایی نیز برای آگاهی مردم از تخلف، پارچه نصب شد.

به گفته محسنی، ۴۹ پرونده نانوایی در حوزه بهداشت نان هم رسیدگی و متخلفان به یک میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به تشکیل جلسه ویژه آرد و نان با حضور رئیس این سازمان، گفت: آقای اصانلو در این جلسه نان را قوت غالب مردم دانسته و ماموریت ویژه به سه شعبه مهم و ملی برای برخورد با متخلفان این حوزه را صادر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۳۰ ۱۳:۲۸

لطفا تامین محل نانواییها واصناف مشابه به شهرداری ها سپرده شود تا هزینه اجاره باعث افزایش قیمت نان نشود

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۱ ۱۱:۳۱

مقاله آشنایی با انواع تخلفاتی صنفی مشاور املاک که تمام موارد زیر به صورت بررسی های تخصصی و کاربردی و عملی در حوزه میباشد. معمولا مسئول نظارت بر مشاورین املاک بر عهده اتحادیه املاک هر شهر مربوطه است و بعدا سایر مراجعه رسیدگی . ولی تخلفاتی که قابل رسیدگی در اتحادیه املاک کدام موارد است.( البته باید مدارک وعدله و مستندات کاملی داشته باشید) طرح شکایت از مشاورین املاک و انوع تخلفات مربوطه : 1- گران فروشی ( گرفته کمیسیون بیشتر از نرخنامه همان شهر تخلف است )( نکته : البته باید اشاره کرد که نرخنامه مذکور معمولا قدیمی است ومعمولا همکاران نرخنامه عرف جامعه که معمولا برای فروش نیم درصد تا 1 درصد است و برای اجاره از 7 روز تا 15 روز را دریافت میکنند تا بتوانند جوابگوی هزینه زندگی باشند، که معمولا از نظر شخصی بنده این دریافتی باتوافق و رضایت قابل قبول است )*** اخطار ماده28 صنفی( جریمه چندین برابر تا چند ده برابر مبلغ دریافتی دقت کنید)********** 2- عدم تحریر قرار داد پرینتی با کدرهگیری و ثبت در سامانه ( عدم تحریر قولنامه و اجاره نامه با کدرهگیری و هولوگرم + تنظیم قولنامه دست نویس تخلف صفنی محسوب میشود )( نکته:البته گاهی به علت مشکلاتی اینترنتی و سیستمی و حتی عدم توانای متصدی و یا درخواست خود طرفین معامله قرارداد دست نویسی با عنوان پیش قرار داد تنظیم میشود که درصورت درخواست هر کدام از طرفین قرار داد جهت تحریر سیستمی، مشاور املاک موظف است قرار داد مذکور را بدون کاستی درسیستم تنظیم وآن را به امضاء و تایید طرفین قرارداد برساند ) *** اخطار ماده 28 صنفی 3-عدم احزارمدارک مالکیت ( عدم احزار مدارک مالکیت و طبق با ملک موجود مثل سند ، قولنامه، بنچاق و... مالک ملک و موجر و سایر موارد مثل وکالت نامه ، کواهی انحثار وراثت و.... و عدم بایگانی کپی مدارک مالکیتی و به تایید رساندن مدارک)*** اخطار ماده28 صنفی 4-عدم احزار هویت طرفین قرار داد و( عدم احزار مدارک شناسایی طرفین قرار داد اعم از کارت ملی و شناسنامه و کارت اتباع