• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402082921415
  • خبرنگار : 71974

تشریح اهداف همایش بین‌المللی طوفان الاقصی و غزه

تشریح اهداف همایش بین‌المللی طوفان الاقصی و غزه

نشست خبری معرفی اهداف برگزاری نخستین همایش بین‌المللی با عنوان «طوفان الاقصی و غزه؛ روایت‌ها و واقعیت‌ها» امروز برگزار شد.

به گزارش ایسنا، محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری امروز که به‌منظور معرفی اهداف برگزاری «نخستین همایش بین‌المللی با عنوان طوفان الاقصی و غزه؛ روایت‌ها و واقعیت‌ها» برگزار شد، بابیان اینکه در یکی از مهم‌ترین مقاطع زندگی بشر و تمدنی  قرار داریم که در ادبیات انقلاب از آن به‌عنوان پیچ تاریخی یاد می‌شود، اظهار کرد: موضوع فلسطین و طوفان الاقصی یکی از حساس‌ترین دوره‌های تاریخی بشر است، از این جهت دانشگاه‌ها وظیفه ارائه تبیین  و تحلیل به سبک زندگی مردم را دارند، جهاد تبیین که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید داشتند، ارائه دقیق از موضوعات این‌چنینی است.

وی افزود: واکنش رسانه‌ای که نسبت به موضوع مقاومت فلسطین صورت می‌گیرد، بسیار حائز اهمیت است، به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی در همایش طوفان الاقصی غزه و روایات با مجموعه‌ای به‌هم‌پیوسته از سلسله نشست‌ها را باهدف برخورد علمی با این پدیده  با حضور اندیشکده‌ها و نهادی‌های غیردانشگاهی برگزار خواهد کرد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: این همایش در قالب نشست‌های متعدد ادامه خواهد یافت و امیدواریم در روز نخست پیروزی جبهه مقاومت اختتامیه این همایش را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: سازمان‌دهی این همایش بر اساس ساختار دانشی دانشگاه آزاد و با همکاری دانشکدگان هنر، رسانه، فرهنگ تمدن، جامعه و حکمرانی اجرا خواهیم کرد که یکی از جدی‌ترین حرکات دانشگاهی در مواجه با واقعیت روز سازمان‌دهی می‌شود.

طوفان الاقصی جنگ روایات

در ادامه این نشست خبری، دکتر اکبر نصراللهی دبیر همایش بین‌المللی طوفان الاقصی و غزه؛ روایت‌ها و واقعیت‌ها، در سخنانی اظهار کرد: طوفان الاقصی تنها یک جنگ نظامی نیست، بلکه جنگ روایات و افکار است، متأسفانه با سانسور خبری از سوی رژیم صهیونیستی و رسانه‌های غربی شاهد یک روایت غیرواقعی هستیم که در آن جای مظلوم و ظالم عوض‌شده است.

دبیر همایش بین‌المللی طوفان الاقصی و غزه؛ روایت‌ها و واقعیت‌ها افزود: دانشگاه آزاد در قالب برگزاری همایش طوفان الاقصی به دنبال تبیین وقایع غزه و راه‌اندازی جبهه رسانه به‌منظور ارائه تصویری روشن از اتفاقات این روزهای فلسطین است.

وی افزود: به دلیل حصر رسانه توسط رژیم صهیونیست وقایع غزه به‌درستی به افکار عمومی ارائه نمی‌شود، در این همایش این روایت‌های غلط موردبررسی قرار می‌گیرد و با نقد این روایات غیرواقعی واقعیات را به افکار عمومی برسانیم.

نصراللهی بیان کرد: ۶ آذر نخستین همایش علمی پژوهشی با عنوان طوفان الاقصی و غزه؛ روایت‌ها و واقعیت‌ها برگزار خواهد شد، نکته متمایزکننده این نشست با سایر نشست‌ها ادامه این همایش با وقایع روز غزه است و تا زمان پیروزی جبهه مقاومت ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: بیش از ۵۰ پنل تخصصی در دانشگاه‌های سراسر کشور در قالب این همایش برگزار خواهد شد و نگاه به موضوع فلسطین به‌صورت روندی خواهد بود. نگاه روندی باعث ایجاد یک نگاه دقیق در خصوص جنایات اسرائیل به افکار عمومی ارائه خواهد کرد.

دبیر همایش بین‌المللی طوفان الاقصی و غزه؛ روایت‌ها و واقعیت‌ها بابیان اینکه جهاد تبیین نیازمند تولید روایات صحیح است، عنوان کرد: فضای مسمومی که رسانه‌های غربی از موضوع غزه تصویرسازی کردند، نیازمند تبیین و انتشار اخبار صحیح است. نمونه این سانسور را می‌توان در قتل ۵۰ خبرنگار مشاهده کرد، رژیم صهیونیستی که مدعی دموکراسی است با قتل خبرنگاران به دنبال بایکوت رسانه‌ای جنایات خود در غزه است، تنها خبرنگاران رسانه‌های همسو با جریان استکبار مانند ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی امکان انتشار اخبار را دارند که به دلیل ماهیت و وابستگی آن‌ها به جریان غرب این اخبار نیز غیرواقعی است.

به گفته وی؛ باوجود سانسور خبری از سوی اسرائیل رسانه‌های آزاد و شهروندخبرنگاران توانستند خبرهای جنایات اسرائیل را به گوش جهانیان برسانند و به همین دلیل شاهد راهپیمایی و تظاهرات فراوانی در نقاط جهان به‌منظور حمایت از فلسطین هستیم.

نصراللهی با اشاره به رویکردهای همایش بین‌المللی طوفان الاقصی و غزه؛ روایت‌ها و واقعیت‌ها عنوان کرد: تحولات جاری غزه، اخلاق و جنگ، رسانه و تحولات غزه، تمدن و آینده فلسطین محورهای اصلی در همایش طوفان الاقصی است که با سخنرانی شخصیت‌های برجسته کشور و اساتید دانشگاهی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha