• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402082921276
  • خبرنگار : 71496

شهرک‌نشین‌ها: اگر حزب‌الله در شمال بماند، جایی برای بازگشت نداریم

شهرک‌نشین‌ها: اگر حزب‌الله در شمال بماند، جایی برای بازگشت نداریم

شهرک‌نشین‌های ساکن شمال اراضی اشغالی تاکید کردند به دلیل تشدید عملیات‌های نظامی حزب‌الله در شمال اراضی اشغالی، آنها حاضر نیستند به شهرک‌های خود واقع در مرزها با لبنان بازگردند.

به گزارش ایسنا، موشه داویدوویچ، رئیس انجمن شهرک‌های واقع در خط درگیری در شمال فلسطین اشغالی در گفت‌وگویی با روزنامه عبری زبان «معاریو» اظهار کرد: ۷۰ هزار شهرک‌نشین در شهرک‌های مختلف پراکنده شده‌اند بدون اینکه کابینه پاسخ روشنی در خصوص بازگشت آنها به شهرک‌هایشان در شمال با توجه به عملیات‌های نظامی حزب‌الله بدهد.

داویدویچ گفت: اگر حزب‌الله در شمال باقی بماند، شهرک‌نشین‌ها هرگز به این منطقه بازنخواهند گشت حتی اگر نظامیان «اسرائیلی» در شهرک‌ها باقی بمانند.

به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، رئیس انجمن شهرک‌های واقع در شمال فلسطین اشغالی افزود: با شهرک‌نشین‌هایی که منتقل شدند، دیدار کردم‌، آنها گفتند، تا زمانی که جانشان بدون خطر امنیتی جدی در امنیت نباشد، هرگز به خانه‌های خود در مرزهای شمالی بازنخواهند گشت.

او در ادامه گفت: به نظر می‌رسد سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله تحت تاثیر اظهارات نخست وزیر و اعضای کابینه قرار نگرفته و در حال افزایش شلیک موشک‌ها و پرواز پهپادها و موشک‌های ضد زره در مرزها است.

ویکی تاواریت، یک زن شهرک‌نشین از ساکنان شهرک‌های واقع در فاصله سه متری نوار مرزی با لبنان گفت که حاضر به بازگشت به شهرک خود و زندگی در شمال اراضی اشغالی نیست.

ایریز بیرجمان، دیگر شهرک‌نشینی که بیش از یک ماه است همراه با خانواده‌اش از شهرکی در الجلیل منتقل شده، ضمن انتقاد از عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نارضایتی خود را از اظهارات او در خصوص بازدارندگی این رژیم در برابر حزب‌الله ابراز داشت و گفت: اینها کلماتی پوچ و بی‌معنا همانند آنهایی است که پیش از این شنیدیم.

این شهرک‌نشین در ادامه گفت: زمانی که حرف‌های نتانیاهو را می‌شنوم احساس می‌کنم که هیچ اتفاق مهمی رخ نخواهد داد که امنیت را در شمال تضمین کند و ما مجبور خواهیم شد به شرایطی بدتر از آنچه می‌دانیم، بازگردیم.

او درباره عملیات‌های نظامی مقاومت اسلامی در طول مرزها با فلسطین اشغالی گفت: این برداشت نمی‌شود که حزب‌الله هدف حمله دردناک و مهلکی قرار گرفته باشد بلکه کاملا برعکس ابتکارعمل در دستانش است و این حزب‌الله است که سطح آتش و درگیری را تعیین می‌کند.

این شهرک‌نشین در پایان گفت: حضور ارتش «اسرائیل» در مرزها مساله‌ای موقت بوده و راه‌حلی بلند مدت نیست.

رسانه‌های عبری: ضد موشک‌ها و آژیرهای شمال در ۲۴ ساعت شبانه روز متوقف نمی‌شود

رسانه‌های عبری تاکید کردند که «وضعیت در شمال فراتر از وضعیت عملیاتی و نظامی است، زیرا یک فاجعه اقتصادی در شهرک‌های شمال وجود دارد».

رسانه‌های عبری گزارش دادند که شلیک ضد موشک‌ها و آژیرها در شمال ۲۴ ساعت شبانه روز متوقف نمی‌شود. «حزب‌الله عملیات خود را بر شهرک‌های شتولا، زرعیت و سایر شهرک‌هایی که از ساکنانشان تخلیه شده‌اند متمرکز کرده است».

این رسانه‌ها خاطرنشان کرد: «شهرک‌هایی هستند که هنوز ساکنان آن‌ها هستند و استانداردهای مسافت تعیین‌شده توسط وزارت امنیت را رعایت نمی‌کنند.»

طبق گزارش رسانه‌های عبری، سه هفته است که مشاغل تعطیل شده و شهرک نشینان هیچ چاره و منبعی برای امرار معاش ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha