• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402082820648
  • خبرنگار : 50016

رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی:

استارتاپ‌ها، امید و آینده کشور برای رشد هستند

استارتاپ‌ها، امید و آینده کشور برای رشد هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی گفت: استارتاپ‌ها، امید و آینده کشور برای رشد و توسعه سریع هستند. 

یوسف زندی یکشنبه، ۲۸ آبان ماه در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که یکی از مشکلات بزرگ جامعه ما بحث فرصت سوزی به خصوص در حوزه فناوری است، اظهار کرد: با توجه به مباحث و مشکلاتی که در عرصه‌های مختلف وجود دارد، خواسته یا ناخواسته اگر دنبال راه میانبر برای رفع این مسائل هستیم، باید به سمت استارتاپ‌ها برویم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که برای تحول در حوزه فناوری و استارتاپ‌ها نیازمند عزم ملی هستیم، افزود: برای این امر، یکسری راهکارهایی مثل مشارکت شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد که می‌توانند با لحاظ خلاقیت، نقش بسزایی به خصوص در حوزه رفع بیکاری و افزایش تولید داشته باشند تا توسعه و پیشرفت متوازن شکل گیرد. 

وی با تاکید بر این‌که باید روحیه اعتماد از کودکی در بستر جامعه ایجاد شود، گفت: علم، قدرت است و روحیه خودباوری که در پرتو آن شکل می‌گیرد، اثربخش بوده و بسیار گسترده است. مهارت‌های زندگی برای افراد باید از کودکی آغاز شود و تقویت روحیه خودباوری باید از این دوران جدی گرفته شده و تا دوران دانشگاه رشد یابد. 

زندی با بیان این‌که باید زیست بوم شرکت‌های فناور گسترده شود، اظهار کرد: در این حالت فناوری رشد و توسعه می‌یابد و لازمه آن نیز رشد شرکت‌های فناور است و رسانه‌ها نیز می‌توانند شرکت‌های دانش بنیان را نسبت به مسائل جامعه و حضور فعال آن‌ها روشن تر کنند. 

وی با اشاره به این‌که یکی از اهداف دولت سیزدهم، فراهم سازی بستر ورود دانش آموزان مستعد به عرصه کار و چرخه باور است و نباید صرفا به مدارک آکادمیک اکتفا کرد، گفت: بحث اعتمادسازی بسیار مهم است و نیازمند پمپاژ امید در جامعه هستیم البته امید به معنی صرف ادعا نیست. باید به معنی واقعی و بر اساس داشته‌ها در آینده امید به جامعه تزریق شود. 

وی، بهره گیری از ظرفیت نخبگان خبری برای ایستادگی در مقابل امپرلیالیسم خبری دنیا را لازم دانست و افزود: در همان اوایل انقلاب اسلامی گفتیم که ما می‌توانیم و این موضوع بر اساس عقلانیت مشخص و نه شعار بود. اکنون نیز علی رغم این‌که در حوزه‌های فنی، مهندسی، صادرات داروهای خاص، قدرت دفاعی، کشاورزی و ... به رشد و توسعه دست یافته‌ایم اما هنوز اکوسیستم استارتاپی کشور راه اندازی نشده و باور و عینیت نیافته است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha