• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402082820391
  • خبرنگار : 71588

درخواست هنیه برای نشست فوری کمیته پیگیری نتایج اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی

درخواست هنیه برای نشست فوری کمیته پیگیری نتایج اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در جریان تماس‌های تلفنی با شماری از رهبران و مسئولان در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی خواستار برگزاری نشست فوری کمیته سران کشورهای عربی و اسلامی برای توقف حملات به غزه شد.

به گزارش ایسنا، در پی حمله شنیع به مدارس آنروا به ویژه مدرسه «الفاخوره» و «تل الزعتر»، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با شماری از رهبران و مسئولان در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

براساس گزارش الجزیره، هنیه در جریان این تماس‌های تلفنی بر اهمیت برگزاری نشست فوری کمیته پیگیری نتایج نشست سران کشورهای عربی و اسلامی که اخیراً در ریاض برگزار شد، تاکید کرد و خواستار اجرایی شدن تصمیمات این نشست درخصوص توقف جنگ علیه نوار غزه و لغو محاصره از این باریکه شد.

هنیه همچنین بر لزوم اتخاذ اقدامی فوری برای ملزم کردن رژیم صهیونیستی به اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی اخیر درخصوص توقف حملات علیه ملت فلسطین و حفاظت از بیمارستان‌های غزه تاکید کرد.

جنگ اشغالگران صهیونیست در نوار غزه امروز (یکشنبه) وارد چهل و چهارمین روز خود شد و همچنان مراکز تجمع غیرنظامیان از جمله مراکز بهداشتی و مدارس آنروا را هدف قرار می‌دهد و تهدیداتش برای هدف قرار دادن جنوب نوار غزه را بیشتر کرده‌ است. مقامات آمریکایی می‌گویند «سخت روی توافقنامه وقفه موقت درگیری‌ها در غزه کار می‌کنند.»

طبق آمار رسمی فلسطین، در نتیجه حملات پیاپی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه که از ۴۴ روز قبل ادامه دارد، دست‌کم ۱۲ هزار و ۳۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند که از این تعداد ۵۰۰۰ تن کودک و ۳۳۰۰ تن دیگر زن بودند، همینطور در این حملات بیش از ۳۰ هزار تن زخمی شدند که ۷۵ درصد از آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۸ ۱۷:۲۶

. اسماعیل هنیه رهبر حماس گفت: کشورهای اسلامی باید فوراً رژیم صهیونیستی را ملزم به اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی کنند. آقای هنیه، کلید قطع آدم کشیها فقط در دست شماست که بدون هیچ شرطی گروگانها را فوراً آزاد کنید زیرا دشمنی‌ی کشورهای اسلامی با اسرائیل جنایکار فقط زبانی است. ما زِ یاران چشم یاری داشتیم، خود غلط بود آنچه ما پنداشتیم. در نهان با ما سر جنگ داشتند، ما غلط کردیم صلح انگاشتیم. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی. 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی. با تشکر از توجه شما.