• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402082820132
  • خبرنگار : 50154

طوفان الاقصی/1/:

چرا با وجود این حجم از تلفات مردمی، شروع عملیات طوفان الاقصی ضروری و لازم بود؟

چرا با وجود این حجم از تلفات مردمی، شروع عملیات طوفان الاقصی ضروری و لازم بود؟

ایسنا/قم یک استاد دانشگاه مطرح کرد: این نبرد، با اینکه خسارات زیادی برای مردم فلسطین به خصوص غزه داشته است ولی روحیه مقاوم آنها باعث می‌شود که اسرائیل نتواند نتیجه موثری به دست آورد، ممکن است حتی بخش‌هایی از غزه به تصرف نیروهای اشغالگر درآید ولی آن‌ها به اهداف خود که نابودی حماس و مقامت است، دست نخواهند یافت.

دکتر مرتضی عبداللهی در گفت‌و گو با ایسنا عنوان کرد: نبرد طوفان الاقصی آغازی بر پایان هژمونی صهیونیست‌ها در جهان است غرب و خود رژیم صهیونیستی سال‌ها تلاش کرده بود که خود را  یک نظام سیاسی پایدار با قدرت نظامی امنیتی اقتصادی بالا به جهان معرفی کند.

وی افزود:  حتی در برخی موارد، رفتارهایی را در سطح بین‌المللی انجام می‌داد که نشان دهد مثلا از آمریکا هم مستقل است و خودش می‌تواند گلیمش را از آب بیرون بکشد، اما نبرد طوفان الاقصی نشان داد که یک گروه کوچک ولی مقاوم، می‌تواند همه این توهمات را باطل و اثبات کند که رژیم اشغالگر، ناپایدار و رفتنی است.

ضربه‌ی نیروهای مقاومت به اسراییل یک کار نو و بی‌مانند بود

این استاد سطح عالی حوزه تصریح کرد: ضربه‌ای هم که در این چند روز نبرد، متحمل اشغالگران شده، بی‌نظیر است نیروهای مقاومت، هم از جهت سخت‌افزاری و هم نیروی انسانی و هم از جهت آبرو و حیثیت ضربه‌ای به اشغالگران اسرائیلی زدند که می‌توان گفت این نبرد، یک کار نو و بی‌مانند بوده است.

نتایج مهم مقاومت مردم فلسطین و نیروهای حماس چه بود؟

این استاد دانشگاه عنوان کرد: این نبرد دو نتیجه را حتما در پی خواهد داشت یکی افزایش قدرت مقاومت و روحیه جهادی مردم فلسطین و منطقه، دوم کاهش قدرت اسرائیل به خصوص این دولت حاکم آن، که پس لرزه‌های این نبرد، منجر به ساقط شدن این دولت و بعد در آینده‌ای نزدیک، کل نظام سیاسی صهونیست‌ها خواهد شد.

وی گفت: اگر به تاریخ مراجعه کنیم می‌بینیم که صهیونیست‌ها با یک طراحی از پیش تعیین شده به سرزمین مقدس فلسطین وارد شدند و هم مردمان اصیل آن مناطق را راندند و هم جغرافیای آنها را اشغال کردند و هم یک ساختار جدید ظالمانه حاکم کردند.

گذر زمان باعث از بین‌رفتن حق مردم مظلوم فلسطین نمی‌شود

این استاد سطح عالی حوزه بیان کرد: وقتی ظلم صورت گرفت، مظلوم باید حق خود را از ظالم پس بگیرد تلاش برای احقاق حق، چه در یک دفعه محقق شود و یا در دفعات متعدد و چه در یک سال و یا در ده‌ها سال، محترم است و مظلوم تا احقاق کامل حقوق خود، این حق برایش محفوظ است از طرفی دیگر، گذر زمان، باعث از بین رفتن حق مردم فلسطین مظلوم نمی‌شود بنابراین آن‌ها باید تلاش کنند که همه آنچه که برایشان بوده است را از صهیونیست‌های جانی و کودک‌کش پس بگیرند.

عبداللهی افزود: اکنون که گروه‌های مقاومت، به توان بیشتری برای رویارویی با هیمنه اسرائیل دست یافتند، واجب بود که در همه سرزمین‌های اشغالی قیام کنند و زمین و خانه و کاشانه خود را از غاصبان صهیونیست باز ستانند، این بار با تلاش و درایت حماس و با حمایت جهاد اسلامی و سایر گروه‌های مقاومت، تلاش اولیه‌ای برای حرکت به سمت احقاق حقوق فلسطینیان به ویژه مردم مقاوم غزه صورت گرفته که همه وجدان‌های بیدار عالم هم آن را تائید کرده‌اند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: فلسطینیان هرگز با شرایط موجود کنار نیامده‌اند حتی آوارگان ساکن در اردوگاه‌های کشورهای همسایه نظیر لبنان و سوریه نیز، خود را یک فلسطینی و آماده بازگشت به وطن اصلی می‌دانند.

وی ادامه داد:  بنابراین باید بدانیم که آنها بیدار بوده و هستند و منتظر اقدام جدی برای بازگشت به سرزمین مادری‌اند اما شرایط منطقه و اوضاع داخلی فلسطین و ضعف‌هایی که وجود داشته مانع اتحاد آنها و یا انجام برنامه‌های فراگیر شده بود البته در طول دهه‌های گذشته، مردم و گروه‌های مقاومت فلسطینی، بارها و بارها اقدامات و عملیات‌های متنوعی برای بازپس گیری حقوق خود انجام داده‌اند.

یاری خداوند نزدیک است

این استاد حوزه اضافه کرد: الحمدلله با مسلح شدن مناطق مختلف فلسطین و گروه‌های مقاومت و طراحی و ابتکارات جدید، بالاخره میدان و رسانه را در دست گرفته‌اند و اکنون ثمرات خون‌های شهیدان و تلاش‌های زیاد مجاهدان راه خدا در حال به نتیجه رسیدن است که «ألا إنَّ نصرَ اللهِ قریبٌ».

عبداللهی تاکید کرد: چند نکته درباره این حرکت اخیر مردم مظلوم غزه مهم است که توجه شود، اول اینکه این حرکت توسط فکر و دست جوانان فلسطینی طراحی و اجرا شده است و این نشان دهنده قدرت بالای آنهاست، دوم اینکه این حرکت توانست موثر بودن فکر مقاومت را در مقابل فکر سازش و تسلیم به اثبات برساند.

ناکارآمدی مجامع جهانی بار دیگر نمایان شد

وی ادامه داد: سوم،  این حرکت وجدان‌های جهانیان را بیدار کرد و چهره زشت و حیوانی صهیونیست‌های عالم را به وضوح، عیان کرد، همچنین  ناکار آمدی مجامع جهانی و ضعف آنها بار دیگر نمایان شد.

این استاد سطح عالی حوزه بیان کرد: دیگر اینکه چهره وحشی و ضدانسانی استکبار به ویژه سران کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس و کل صهیونیست‌ها برای مردم دنیا برملا شد و همچنین همه مقاومت فهمیدند که دشمن، از هیچ راه، روش و ابزاری برای سرکوب اسلام و مسلمانان دریغ نمی‌کند و ما باید برای مقابله با آن‌ها و دفاع از انسانیت، به قدرت بازدارندگی وسیعی دست یابیم.

مطالبات مردم دنیا و به ویژه مسلمانان نتیجه داده است

عبداللهی گفت: فکر مقاومت و فلسطین که مسئله اول جهان اسلام بود، به جایگاه خود بازگشت و مسئولین دنیای اسلام هم مجبور شدند بارها درباره آن فکر و جلسات و تدابیری را اتخاذ کنند.

وی در پایان یادآور شد: نکته‌ی مهم دیگر این است که مطالبات مردم دنیا به خصوص مسلمانان، نتیجه داده و با این روش می‌توان دولت‌ها را به حرکت واداشت و بسیاری از ضعف‌ها و پلشتی‌ها را از حکومت‌های دنیای اسلام زدود و مسیر دنیای اسلام را اصلاح کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha