• شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402082719926
  • خبرنگار : 50126

استاندار ایلام:

برخی مدیران با پاسخگویی به موقع به حرف و حدیث‌ها پایان بدهند

برخی مدیران با پاسخگویی به موقع به حرف و حدیث‌ها پایان بدهند

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: اگر در فضای رسانه موردی مطرح می‌شود که نیاز به پاسخگویی مدیر مربوطه است، باید مدیر پاسخ دهد و اگر پاسخ ندهد، یا فرار رو به جلوست، یا آن مدیر کم‌کاری دارد و یا در وظایفش کوتاهی کرده و هر مدیری که رسانه‌ای نیست، حرف و حدیث پشت سرش بیشتر است.

حسن بهرام‌نیا امروز شنبه،۲۷ آبان در نشست شورای راهبری توسعه‌ مدیریت استان اظهار کرد: بر اساس ماده‌ی ۱۷ قانون جوانی جمعیت، اعطای حداقل چهارماه دوره‌کاری برای مادران باردار شاغل به‌صورت الزام به دستگاه‌ها باید اجرا شود.

وی افزود: راه‌اندازی مهد کودک و تشویق کارکنانی که به‌تازگی ازدواج کرده‌اند باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی باشد چرا که این مهم می‌تواند در افزایش راندمان کاری و بهره‌وری کارکنان بسیار موثر باشد.

استاندار ایلام با تاکید بر توجه ویژه به حوزه‌ی رسانه‌ها در دستگاه‌های اجرایی و تعامل روابط‌عمومی دستگاه‌ها با رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده است که «مدیران رسانه‌ای» و مدیرانی که با رسانه‌ها بیشترین تعامل را دارند موفقیت بیشتری در کار خود دارند

بهرام‌نیا با بیان اینکه خیلی از مشکلاتی که در جامعه مطرح می‌شود با یک روشنگری ساده توسط ادارات قابل پیشگیری است، تصریح کرد: اگر در فضای رسانه موردی مطرح می‌شود که نیاز به پاسخگویی مدیر مربوطه است، باید مدیر پاسخ دهد و اگر پاسخ ندهد، یا فرار رو به جلوست، یا آن مدیر کم‌کاری دارد و یا در وظایفش کوتاهی کرده است.

وی تاکید کرد: وقتی دولت و در رأس آن رئیس جمهور محترم همه در حال اطلاع رسانی بوده و کارها را شفاف کرده و هیچ کاری در هاله‌ای از ابهام نیست، چرا در استان مدیران نباید پاسخگو باشند و در صدا و سیما و رسانه‌های استان حضور فعال نداشته باشند؟

استاندار ایلام ادامه داد: به تجربه عرض می‌کنم، هر مدیری که رسانه‌ای باشد به همان اندازه رسانه‌ای بودنش در کارهایش موفق است و هر مدیری که رسانه‌ای نیست، حرف و حدیث پشت سرش بیشتر است.

بهرام‌نیا با بیان اینکه پاسخگویی به موقع خیلی بهتر از سکوتی است که بعدها به یک ناراحتی و مطالبه جدی بدل شود، تاکید کرد: نکته مهم این است که هم مطالبه‌گری رسانه و هم پاسخگویی مدیران باید محترمانه، متقن و با سند و اقناع کننده باشد.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام با اشاره به آغاز فصل سرما، گفت: با توجه به فصل سرد سال ضرورت دارد مدیران دستگاه‌های اجرایی با تمامی کارکنان، نشست‌های داخلی را برای صرفه‌جویی در مصرف برق، آب و گاز برگزار کنند.

استاندار ایلام با اشاره به ضرورت اجرای مصوبه‌ی مولدسازی دارایی‌های دولت، افزود: اجرای مصوبه‌ی مولدسازی دارایی‌های دولت مورد تاکید سران سه قوه است و طبق این مصوبه، باید همه‌ی اموال منقول و غیرمنقول دستگاه‌ها ثبت سامانه شود.

بهرام‌نیا با اشاره به ضرورت  افزایش بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی، گفت: بخشی از رشد دستگاه‌های اجرایی از طریق بهره‌وری است و بهره‌وری از طریق راندمان کاری مجموعه و پرسنل دستگاه احصا می‌شود و هر قدر کارکنان را با مقررات و ضوابط آشنا کنیم در راستای ارتقای بهره‌وری اثرگذار بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: لازمه‌ی ارتقاء بهره‌وری، آموزش فنی کارکنان هر دستگاه‌ اجرایی است و یکی از شروط ارتقاء کارکنان، اخذ گواهینامه از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.

استاندار ایلام در پایان این نشست بر اجرای بخشنامه ممنوعیت اخذ کپی مدارک هویتی در ازای ارائه خدمت و لزوم حذف کپی در پورتال دستگاه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha