• شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402082719193
  • خبرنگار : 71541

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد

ایران مقصد کشورها برای تعمیر و نگهداری هواپیمای بوئینگ و ایرباس

ایران مقصد کشورها برای تعمیر و نگهداری هواپیمای بوئینگ و ایرباس

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: دیگر هیچ هواپیمای ایرانی برای تعمیر و نگهداری به خارج ارسال نمی‌شود و امروز ایران به مقصد کشورهای بسیاری برای تعمیر هواپیما تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، محمد محمدی بخش در حاشیه سفر به ترکمنستان به همراه وزیر راه و شهرسازی، در خصوص افزایش تعداد پروازها به این کشور، اظهار کرد: افزایش پروازهای مستقیم ایران و ترکمنستان یکی از برنامه‌های سازمان هواپیمایی است که پیگیری می‌کنیم، البته در حال حاضر دو پرواز هفتگی به صورت مستقیم از تهران به عشق آباد و بالعکس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این تعداد پرواز برای شروع همکاری خوب است، ادامه داد: توجه به اشتراکات زیادی که با کشور ترکمنستان داریم، امیدواریم در سفر وزیر راه و شهرسازی به این کشور، مقدمات افزایش پروازهای دو کشور در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان فراهم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بین کشورهای منطقه، ترکمنستان یکی از کم پروازترین مقاصد ما است؛ بنابراین رایزنی‌های لازم برای افزایش تعداد پروازهای بین دو کشور در حال انجام و به زودی توافقنامه آن امضا خواهد شد.

محمدی بخش در خصوص تعمیرات هواپیماهای سایر کشورها در ایران، بیان کرد: امکانات و دانش در ایران برای تعمیر و نگهداری هواپیما و سیستم‌های فرودگاهی وجود دارد و در حال حاضر کشورهایی از آمریکای لاتین و آسیا هواپیماهای خود یا موتور آن را برای تعمیر به ایران می‌آورند و در کشورمان این کار انجام می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این هواپیماها از نوع بوئینگ و ایرباس است و در ایران چک‌های سنگین آنها را انجام می‌دهیم.

بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی، وی تاکید کرد: در واقع مدت‌هاست دیگر هیچ هواپیمای ایرانی برای تعمیر و نگهداری به خارج ارسال نمی‌شود و امروز ایران به مقصد کشورهای بسیاری برای تعمیر هواپیما تبدیل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این دستاورد مهم در شرایطی به دست آمده که صنعت هوایی تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۷ ۱۶:۰۱

شما ۳۵۰ هواپیمایی که اوراق کردی برای سرپا نگهداشتن ۱۰۰ هواپیما بهتره اون ۳۵۰ تا را تعمیر کنی تا تعمیر هواپیماهای دیگر کشورها!!! نکنه میخوای اون ۱۰۰تای باقیمانده را هم میخوای اوراق کنی ؟

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۸ ۰۷:۱۲

هم بلا نسبت ضرر زدین