• پنجشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402082518369
  • خبرنگار : 30057

انجام خدمات الکترونیکی شرکت گاز با پنجره واحد هوشمند خدمات دانش بنیان‌ها

انجام خدمات الکترونیکی شرکت گاز با پنجره واحد هوشمند خدمات دانش بنیان‌ها

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق شد تا با ارائه محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی و تجاری، استفاده از این فناوری‌ها را در سامانه‌های زیرساختی انرژی کشور تعمیق بخشد و مدیریت این بخش را تسهیل کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، علی صمیمی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، اظهار کرد: ارائه محصولات مختلف بر اساس راهکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی در دو صنعت بسیار مهم انرژی و سلامت، همواره مد نظر این شرکت بوده است. ما همواره سعی داریم فناوری اطلاعات را به صورت کامل‌تر و عمیق‌تر به این حوزه‌ها وارد کنیم و کاربرد چنین فناوری‌هایی را تعمیق ببخشیم. 

وی خاطر نشان کرد: در نتیجه عملکرد محصولات ما، اکنون با بیش از ۲۵ شرکت گاز، ۱۰ شرکت توزیع برق و چندین شرکت آبفا در سطح کشور مشغول به کار هستیم و زیرساخت‌های مدیریت ارتباط با ذی‌نفعان، مدیریت مشترکین، صدور صورت حساب، سامانه‌های جامع کنتورخوانی هوشمند، پایشگری هوشمند مصرف، تحلیل و آنالیز داده، کشف خطاهای سازمان و همچنین وصول مطالبات به صورت هوشمند را در این شرکت‌ها به بهره‌برداری رسانده‌ایم. 

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به پروژه‌های ملی این شرکت نیز گفت: توسعه و نگهداشت سامانه مشترکین شرکت ملی گاز بر عهده ماست و عملا مدیریت تمامی ۲۵ میلیون مشترک گاز طبیعی در کشور توسط پلتفرم تولیدی این شرکت انجام می‌شود. 

صمیمی ادامه داد: این شرکت دانش‌بنیان محصولات مختلفی را نیز مبتنی بر راهکارهای هوش تجاری یا BI ارائه می‌دهد. بر این اساس سامانه هوش تجاری تجمیعی شرکت ملی گاز و شرکت‌های تابعه آن در استان‌ها توسط این شرکت طراحی و تولید شده است که تمامی داده‌های حوزه گاز را در ستاد شرکت ملی گاز کشور تجمیع و آنالیزهای هوشمندی را در این رابطه ارائه می‌کند. 

وی گفت: جدیدترین محصول تولیدی ما پنجره واحد هوشمند خدمات گاز است که بعد از چندین سال با همکاری شرکت ملی گاز ایران تولید شده و به زودی شاهد استفاده از آن در سطح کشور خواهیم بود. این سامانه وظیفه دارد تمامی خدمات الکترونیکی که شرکت گاز و شرکت‌های تابعه آن ارائه می‌دهند را بر بستر یک پلتفرم جامع ارائه دهد.

به گفته این محقق، این سامانه به رغم کاربری آسان، فرآیند تولید پیچیده‌ای را پشت سر گذاشته و فناوری پیشرفته‌ای دارد و کمتر از ۲۰ روز پیش، این سامانه با حضور وزیر و معاون وزیر نفت رونمایی شد؛ به زودی استفاده از این سامانه در سطح کشور در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha