• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402082417964
  • خبرنگار : 50444

صدور مجوز آغاز مطالعات بیمارستان مادر و کودک در بجنورد

صدور مجوز آغاز مطالعات بیمارستان مادر و کودک در بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از صدور مجوز مطالعات برای ساخت بیمارستان مادر و کودک در استان توسط وزارت بهداشت خبر داد.

حسن براتی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بیمارستان مادر و کودک، جایگزین بیمارستان بنت الهدی است که با پیگیری‌های بسیاری که انجام شد، مجوز شروع مطالعات آن ۲۱ آبان ماه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گرفته شد.

وی ادامه داد: پیگیری برای به نتیجه رسیدن ساخت بیمارستان جایگزین بنت الهدی (زایشگاه) بجنورد حدود ۱۰ سال است به طول انجامیده است. این اقدام اکنون مصوب شده است و اعتبارات آن از محل اعتبارات ملی تأمین خواهد شد.

براتی‌زاده افزود: این بیمارستان قرار بود با ۱۰۰ تخت خواب ساخته شود؛ اما این تعداد تخت، جوابگوی نیاز استان نبود و مصداق آن هم بیمارستان بنت الهدی فعلی است که ۱۳۰ تخت دارد و با کمبود ظرفیت در آن مواجه‌ایم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به پیگیری‌ها برای افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستان مادر و کودک گفت: در این راستا تلاش زیادی انجام شد. در نهایت، نظر مساعد وزارت بهداشت گرفته و قرار شد بیمارستان بنت الهدی و بیمارستان اطفال با یکدیگر تجمیع و در قالب بیمارستان مادر و کودک با ۳۲۰ تخت خواب ساخته شود.

وی بیان کرد: این بیمارستان در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی دارد که فاز مطالعه آن آغاز شده و ۱۰ میلیارد تومان برای مطالعات آن تخصیص پیدا کرده است.

براتی‌زاده تأکید کرد: تلاش ما این است که مطالعات این بیمارستان به زودی به پایان برسد و پیش از پایان سال شاهد بر زمین خوردن کلنگ ساخت بیمارستان مادر و کودک باشیم.

به گفته او، ساخت این بیمارستان یک هزار میلیارد تومان هزینه دارد و پیش‌بینی می‌شود در مدت پنج سال به پایان برسد و تجهیز شود تا خانواده‌ها بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که محل ساخت بیمارستان مادر و کودک کجا است؟ گفت: جانمایی این بیمارستان مقداری به طول انجامید؛ اما در نهایت با اجماعی که شکل گرفت و به تأیید دو نماینده مردم بجنورد در مجلس رسید، قرار است کلنگ احداث بیمارستان مادر و کودک در تخته ارکان جنب بیمارستان امام حسن (ع) زده شود تا با تجمیع امکانات که مورد تأکید وزیر بهداشت هم بود، بتوان خدمات مطلوبتری به مراجعه‌کنندگان ارائه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha