• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402082417811
  • خبرنگار : 50163

یک مسئول در سازمان تبلیغات اسلامی:

بدنه فرهیختگانی جایگاهی برای گفت‌وگو و تضارب به‌شمار می‌آید

بدنه فرهیختگانی جایگاهی برای گفت‌وگو و تضارب به‌شمار می‌آید

ایسنا/زنجان معاون امور استان‌های بنیاد سپهر سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی برای پیشبرد مسائل حوزه فرهنگی هر استانی موظف است زمینه‌ساز ایجاد این گفت‌وگوها بین اصحاب و اقشار هر جامعه از جمله حوزه رسانه باشد.

حجت‌الاسلام مصطفی حریزاوی ظهر امروز (۲۴ آبان‌ماه) در دیدار با فعالان حوزه رسانه، اظهار کرد: طی برگزاری جلسه با فعالان رسانه شامل خبرنگاران، بلاگرها و تولیدکنندگان رسانه‌ای مشخص شد زنجان یکی از استان‌های پرظرفیت در حوزه رسانه به‌ویژه از بعد فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه زنجان افراد توانمند، خوشفکر و دردمند را در خود جای داده است، ابراز کرد: این دیدار می‌تواند زمینه‌ساز هم‌افزایی و رویدادهای فرهنگی بهتری در حوزه رسانه باشد.

معاون امور استان‌های بنیاد سپهر سازمان تبلیغات اسلامی فعالان رسانه‌ای را نمایندگان افکار عمومی هر جامعه و جزو بدنه فرهیختگانی خواند و گفت: بدنه فرهیختگانی جایگاهی برای گفت‌وگو، تضارب آرا و بحث‌های علمی، نظری و گفتمانی به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برای پیشبرد مسائل حوزه فرهنگی هر استانی موظف است زمینه‌ساز ایجاد این گفت‌وگوها بین اصحاب و اقشار هر جامعه از جمله حوزه رسانه باشد.

حریزاوی با بیان اینکه فعالان رسانه‌ای استان بخشی از مسئولیت جهت‌دهی و هم‌افزایی و پردازش موضوعات را بر عهده دارند، عنوان کرد: به عنوان مثال برای بالا بردن امید به زندگی می‌توانند مؤلفه‌های امید به زندگی را بررسی کنند و میزان بهره‌مندی از شاخص‌های فرنگی برای ارتقای این موضوع را بسنجند.

وی ادامه داد: شناخت آسیب‌های اجتماعی یا مسائل دینی مثل خداباوری، معادباوری، رابطه با خداوند، حب اهل‌بیت (ع)، همدلی، همسایه‌داری، همدردی با مظلومان و سایر موارد از موضوعاتی است که فعالان رسانه می‌توانند برای آن فضای گفتمانی ایجاد کنند.

معاون امور استان‌های بنیاد سپهر سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید بستری را برای دغدغه‌مندان فراهم کند تا در کنار یکدیگر به بررسی این مسائل با زاویه دید درست بپردازند و برای آن راهکار بیابند.

وی تداخل نگاه‌های برخی افراد در حوزه فضای رسانه را یکی از چالش‌های فعالان رسانه برشمرد و افزود: این تداخل دیدگاه به دلیل عدم دانش و تجربه افراد ایجاد می‌شود و باعث شده تعامل درست صورت نگیرد.

حریزاوی بیان کرد: چالش دوم این است که با وجود اینکه این قشر، اهل رسانه و ارتباطات هستند اما جمع شدن این زمینه‌ها کنار یکدیگر برای ایجاد جریان رسانه‌ای به درستی شکل نگرفته است در حالی که اگر موانع مالی، معنوی و راهبردی راه کنشگران رسانه‌ای برطرف شود، زمینه هم افزایی ظرفیت‌ها فراهم و اهداف بهتر محقق می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ساختار درستی در تعامل رسانه نداریم و نمی‌توانیم از این ظرفیت به درستی بهره ببریم، اظهار کرد: برخی از مسئولان توانستند با رسانه ارتباط مؤثری برقرار کنند و برخی درک درستی از فواید این موضوع ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha