• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402082216206
  • خبرنگار : 50549

یک مسئول مطرح کرد

تلاش برای ملی‌سازی مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی

ایسنا/خراسان رضوی خیر و خزانه‌دار مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی گفت: در تلاش هستیم تا مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی را تا سال ۱۴۰۳ به یک مجمع ملی خیرین در حوزه فرهنگ تبدیل کنیم.

 مرتضی کرباسی، امروز ۲۲ آبان ماه در نشست خبری سی‌ویکمین دوره هفته کتاب با شعار «آینده خواندنی است» که به مناسبت فرارسیدن روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار در کتابخانه فردوسی، بوستان کودک مشهد برگزار شد، گفت: این مجمع ۱۲ سال است که فعالیت دارد و  نخستین مجمع خیرین رسمی در کشور است.

وی ادامه داد: این مجمع در حوزه‌هایی همچون کمک به برگزاری همایش‌های علمی در سطح شهرستان مشهد، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تامین جوایز هفتمین، هشتمین، نهمین و دهمین جشنواره بین المللی کتابخوانی رضوی، خرید کتاب و تامین منابع برای کتابخانه‌های عمومی حاشیه شهرستان مشهد، رایزنی در خصوص اهداء کتاب به مجموعه کتابخانه‌های عمومی، احداث و تجهیز تعدادی از کتابخانه‌های عمومی شهرستان زاوه و کلات فعالیت کرده است.

کرباسی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی را تا سال ۱۴۰۳ به یک مجمع ملی خیرین در حوزه فرهنگ تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه  کتابخانه‌های عمومی امروز فرهنگسراهای اجتماعی  هستند، افزود: نسل جدید کتابخانه‌ها امروز تبدیل به مکان‌هایی معتمد برای تمامی خانواده‌ها است.

خزانه‌دار مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از اهدافی که باید امروز مورد توجه بیشتری قرار گیرد، ساختن اقتصاد و نگاه اقتصاد محوری است که برگزاری دومین همایش بین المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک» یک فرصت طلایی برای معرفی کتابخانه‌ها به عنوان تسهیلگران این امر بود.

وی تاکید کرد: همچنین نگاه جامعه محوری باعث می‌شود که کتابخانه‌ها توسعه بیشتری داشته و بتوانند نقش بسزایی در رشد اقتصادی جامعه و خود کتابخانه‌ها فراهم سازند.

کرباسی تصریح کرد: در فضای کسب و کار امروز، کتابخانه‌ها مکانی برای توسعه این مسئله هستند و اثرگذاری بیشتری در جامعه دارند؛ چراکه تمامی اقشار جامعه در هر گروه سنی امروز برای کسب علم و دانش به کتابخانه‌ها مراجعه می‌کنند.

در پایان این نشست از پوستر سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نیز رونمایی شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha