به گزارش ایسنا، ایوب فصاحت در حاشیه برگزاری یکصد و نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در تشریح توسعه میادین میوه و تره بار با هدف افزایش کیفیت محصولات عرضه شده و همچنین توسعه شبکه توزیع گفت: توسعه میادین در قالب تکمیل شبکه توزیع در شهر تهران مد نظر قرار گرفته که تحت یک نرم افزار بتوانیم مدیریت واحدی داشته باشیم و در همین راستا نیز اطلاعات دقیقی را جمعآوری کنیم. تکمیل شبکه توزیع با وجود ۵۰۰ بازار در سطح شهر تهران کامل میشود و مبنای احداث این بازارها نیز محله محوری خواهد بود.
وی افزود: به جز ۱۲ محله که قابلیت احداث بازار در آنها وجود ندارد در مابقی محلهها احداث بازار باعث میشود در مواقع ضروری بتوانیم جلوی دلال پروری و دلال بازی را بگیریم. بی تردید هر گاه در کشور در حوزه خرده فروشی و حتی عمده فروشی بخش خصوصی بتواند قابلیتی پیدا کند که منافع مردم را بر منافع خود ترجیح دهند ما از این چرخه خارج خواهیم شد.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به اختلاف قیمت ۳۵ درصدی در حوزه میوه و فرنگی و ۲۴ درصدی در حوزه کالاهای اساسی میان بازارهای سازمانهای میادین میوه و تره بار و سطح شهر تهران، گفت: هر گاه این اختلاف میانگین سطح شهر و بازارهای ما پایین میآید یعنی شبکه توزیع کار خود را درست انجام میدهد و هر گاه این اختلاف افزایش پیدا کند یعنی شبکه توزیع کار خود را به درستی انجام نمیدهد.
فصاحت تأکید کرد: ما حدود ۲۹۴ مرکز توزیع شامل میادین، بازارها، مراکز عرضه مستقیم دام و ۳۰ غرفه مترو داریم که در حال حاضر تلاش کردهایم به سمت احداث بازارها پیش برویم. بر همین اساس ۴۰ بازار تا پایان سال به بهره برداری میرسد که البته در حال حاضر ۱۰ بازار افتتاح شده، هشت بازار آماده بهره برداری و بین ۱۰ تا ۱۲ بازار هم تا پایان ماه جاری آماده بهره برداری میشود. همچنین ۱۲ محله در تهران داریم که برای مثال در منطقه ۲۱ یکی از این محلات به گونهای است که ترکیب آنجا صنعتی است و خانواری وجود ندارد. لذا احداث بازار در آن امکانپذیر نیست.
انتهای پیام
نظرات