به گزارش ایسنا به نقل از سایت پستکس، برای بررسی دقیق هزینه ارسال، فاکتورهای اساسی را مورد توجه قرار دهید و با برنامهریزی دقیق، ارسال بستههای خود را به بهترین شکل انجام دهید. ما در اینجا به شما اطلاعاتی ارائه میدهیم تا با شناخت دقیق هزینهها، بتوانید بستههای خود را با آسانی ارسال کنید.
چه فاکتورهایی روی هزینه پستی تاثیر می گذارند ؟
برای اینکه هزینه پست را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید باید فاکتورهایی که روی هزینه ارسال بسته تاثیر می گذارد را بشناسید. برخی از مهم ترین فاکتورهایی که تاثیر زیادی روی قیمت بسته پستی می گذارد عبارت هستند از:
۱.بررسی وزن بسته برای محاسبه قیمت
یکی از عوامل بسیار مهم در محاسبه هزینه ارسال بسته از طریق شرکت پستکس و دیگر شرکتهای پستی، وزن بسته است. وزن بسته تعیین کننده اصلی قیمت ارسال آن میباشد. به عبارت دیگر، بستههایی که وزن زیادی دارند با هزینه بیشتری ارسال میشوند. قبل از ارسال به مقصد نهایی، شرکت پستکس و سایر شرکتهای مشابه وزن هر بسته را اندازهگیری میکنند. هرکیلوگرم اضافی وزن بسته، هزینه اضافی به منزله قیمت مشخصی برای شما دارد. این فاکتور، یکی از مهمترین ملاحظات در تعیین هزینه ارسال بستهها به عنوان اولویت اساسی محسوب میشود.
۲.روش پستی برای محاسبه قیمت بسته های ارسالی
انتخاب روش پستی برای محاسبه قیمت بسته های ارسالی از جوانب مهمی است که در پرداخت هزینه پستی باید دقت کرد. امروزه، افراد برای ارسال بسته های مختلف، انواع مختلفی از روش های پستی را در نظر میگیرند. اگر یک روش پستی با مزیتهای خاص و تسریع در ارسال بسته را انتخاب کنید، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه بیشتری باشید. به عنوان مثال، اگر انتخاب کنید بسته را به صورت معمولی ارسال کنید، هزینه بیشتری نخواهید داشت. اما اگر از روش پست پیشتاز یا پست ویژه استفاده کنید، باید هزینه بیشتری را برای ارسال بسته پرداخت کنید. باید جوانب مختلف قیمتگذاری در روشهای پستی را بررسی کرده و سپس بهترین گزینه را انتخاب کنید.
۳.نوع بسته و تاثیر آن روی هزینه پستی
از عوامل مهم در تعیین هزینه پستی، نوع بستهی شماست . بستهها در اندازهها و شکلهای متنوعی تهیه میشوند. باید بدانید که برخی بستهها حساسیت بیشتری دارند و حتی جزو ممنوعیات پستی هستند اما برخی شرکت ها ارسال آنها را به عهده میگیرند مثلا مایعات و موارد شکستنی و به همین دلیل هزینهی ارسال آنها بیشتر است. نوع کالایی که میخواهید ارسال کنید تاثیر زیادی روی هزینه دارد. اپلیکیشنهای مخصوص میتوانند به شما کمک کنند تا با مشخص کردن وزن و نوع بسته، هزینهی ارسال را محاسبه کنید. به این تفاوتها در انتخاب نوع بسته توجه کنید تا هزینههای ارسال خود را کاهش دهید.
۴.فاصله مبدا و مقصد
یکی از اهم عواملی که تعیین کننده هزینه ارسال کالا میشود، میزان فاصله بین مکان مبدا و مقصد است. در دنیای امروز، افراد بسیاری از امکانات خرید آنلاین استفاده میکنند و انتخاب میکنند که کالاهای مختلف را از شهرهای مختلف تهیه کنند. ارزیابی مسافت بین مبدا و مقصد برای تعیین هزینه ارسال بسته انجام میشود. به عنوان مثال، اگر شما خرید خود را از تهران انجام داده و میخواهید بسته خود را در اهواز دریافت کنید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. همچنین، ارسال بسته به کشورهای خارجی نیز هزینه بیشتری دارد. بنابراین، در زمان بررسی هزینهها، مسافت مابین مبدا و مقصد را به دقت در نظر بگیرید. این امر اهمیت بسیاری دارد.
۵.خدمات توزیع و جمع آوری:
شما میتوانید گزینه توزیع و جمع آوری را در سیستم خدمات پستی پستکس رو انتخاب بفرمایید که هزینه آن بستگی به مجموع حجم و سایز بسته ها دارد و بر آن اساس محاسبه قیمت انجام می گردد.
۶. خدمات ارائه شده در دفتر پستی
مواقعی هست که شما برای ارسال بسته خود به دلایل مختلف نیاز به بسته بندی بهتر و یا بسته بندی امنی دارید تا از سالم رسیدن بار خود به مقصد اطمینان کافی داشته باشید ، در این مواقع شما هزینه ای راجداگانه برای بسته بندی ، چاپ لیبل روی بسته ، پرداخت می نمایید. از طرفی برای پیگیری مرسوله خود از مبدا تا مقصد شما می توانید در خواست پیامک رهگیری داشته باشید که هزینه ارسال پیامک هم جداگانه برا ی شما محاسبه خواهد شد
عوامل زیادی روی هزینه ارسال مرسوله های پست نقش دارند. ارزش محصول، مقصد، وزن محصول، روش ارسال کالا و … به عنوان مهم ترین مواردی هستند که تعیین کننده هزینه ارسال کالا می باشند. هر یک از این موارد را باید از نظر فاکتور های مشخص شده مورد بررسی قرار دهید و سپس کالا را به مقصد مورد نظر خود ارسال کنید
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات