• جمعه / ۱۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402081913698
  • منبع : نهادها و احزاب

سازمان بسیج اساتید کشور:

گروه ۷ به جای بیانیه‌خوانی، پاسخگوی جنایت های رژیم غاصب باشد

گروه ۷ به جای بیانیه‌خوانی، پاسخگوی جنایت های رژیم غاصب باشد

سازمان بسیج اساتید کشور در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی علم برای صلح و توسعه تاکید کرد: کشورهای گروه ۷ که به وجود آورنده و حامی بی چون و چرای رژیم جعلی صهیونیستی هستند، به جای تهمت به ایران و بیاینه خوانی های بی حاصل، پاسخگوی جنایت های این رژیم کودک کش در فلسطین باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان بسیج اساتید کشور، متن این بیانیه به شرح زیراست:

بسمه تعالی

دهم نوامبر برابر با ۱۹ آبان ماه تحت عنوان «روز جهانی علم برای صلح و توسعه» نامگذاری شده است تا با برجسته سازی اهمیت صلح برای بشر و لزوم بکارگیری علم و دستاوردهای علمی در مسیری خلاف صلح جهانی را گوشزد نماید. این در حالیست که این روزها استکبار جهانی، صهیونیزم بین الملل و لیبرال دمکراسی غرب نمایشی هولناک از وحشیانه ترین نوع استفاده پیشرفت های آمریکا و اروپا در عرصه نظامی را در کشتار بی رحمانه زنان و کودکان غزه به اجرا گذاشته اند.

به لحاظ نظری کارکرد علم، پرداختن به چالش‌های جهانی از تغییرات اقلیمی و بحران‌های بهداشت عمومی تا امنیت غذایی و نوآوری­ های فناورانه می ­باشد و روز جهانی علم با اهداف هفده گانه تلاشی است تا ضمن ارائه یک طرح کلی برای دستیابی جوامع بشری به آینده بهتر، دانش های بروز و فناوری های نوین را در راستای تامین نیازهای انسانی من جمله آموزش با کیفیت، انرژی ­های تجدیدپذیر، عدالت توزیعی، توسعه صلح آمیز، سلول های بنیادین، علوم ارتباطات، نانو و فیزیک هسته ای و... قرار دهد.

اما واقعیت های میدانی در میانه اروپا، در سرزمین های اشغالی، قدس شریف، غزه مقاوم، علیه مردمی مظلوم و ستمدیده بیانگر فاصله میان حقایق و نام گذاری هاست. نسل کشی، کشتار بی رحمانه کودکان و زنان، قتل و خونریزی، بمب های فسفری، سلاح های نامتعارف، تحریم آب و غذا، موشک باران بیمارستان و پناهگاه ها همه اینها واقعیت هایی هستند که نشان می دهد:

چگونه یک سازمان بی ملل، یک شورا ضد امنیت و حقوق علیه بشر باشد؟

چطور می شود در کنار جنایت و خیانت ایستاد و به آن همه کمک کرد؟

نام گذاری روزها و مناسبت تا چه اندازه پوشالی و فریبکارانه است؟

چهره واقعی دمکراسی غربی، کمک های انسان دوستانه، نهادهای بین المللی چیست؟

واژه های وابستگی، ذلت پذیری، قدرت طلبی، دنیاگرایی، سکوت، انفعال به چه معنا و مفهومی است؟

بشر، امنیت، حقوق، زن، زندگی، آزادی، انسانیت، افکار عمومی، دوستی و... در فرهنگ غربی چه مفهومی دارند؟

«روز جهانی علم برای صلح و توسعه» هم اگر فرصتی برای فکر کردن و پاسخ به این گونه پرسش ها نباشد، روزی برای فریاد کشیدن علیه ظلم و تجاوز نشود، به حرکتی از سوی دانشمندان و پژوهشگران سراسر جهان تبدیل نشود، یکی از همین روزهاست.

لذا سازمان بسیج اساتید همه وجدان های بیدار، صاحبان علم و اصحاب قلم، دانشمندان و مجاهدان سنگر دانش را برای نقش آفرینی علیه این همه ظلم و جنایت فرا خوانده تا موارد ذیل را با قید فوریت و قاطعیت خواستار گردند:

۱) روز جهانی علم برای صلح و توسعه، می بایست مانع استمرار آپارتاید علمی و جنگ اقتصادی در جهان در راستای ساخت تجهیزات مورد نیاز کشورها برای چرخاندن چرخ اقتصاد و تولید مواد پیشرفته از جمله داروهای نایاب و کم یاب برای درمان بیماران محتاج، گردد. لذا از کلیه دوستداران علم و صلح انتظار می رود جهت مقابله با آپارتاید علمی، تحریم های ظالمانه علیه  کشور عزیزمان ایران و بسیاری از کشورها و ملت ها تلاش نموده و اجازه ندهند تا علم و دانش به ابزاری برای دستیابی اهداف شوم استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل مبدل گردد.

۲) ضمن محکومیت حملات مستمر با استفاده از سلاح های نامتعارف رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی، از تمامی نهادها و مجامع بین المللی می خواهیم تا هر چه سریع تر به روند کودک­ کشی و نسل­ کشی در غزه خاتمه داده و از ادامه قتل‌عام زنان و کودکان و یک فاجعه انسانی هولناک جلوگیری به عمل آورند.

۳) از تمامی دولت ها و ملت های جهان به ویژه امت اسلامی درخواست می کنیم تا در ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم مظلوم غزه به ویژه دارو، غذا، آب، پوشاک به طور عاجل اقدام به عمل آمده و ممانعت اشغالگران از رسیدن سوخت مورد نیاز بیمارستان ها و نیازهای درمانی و پزشکی را به عنوان خط قرمز اعلام نمایند.

۴) از کلیه کشورها خاصه دولت های اسلامی می خواهیم تا با تحریم تجاری و اقتصادی رژیم اشغالگر صهیونیستی نسبت به هر گونه صادرات و واردات کالاهای وابسته به این رژیم جانی و شرکت های وابسته به آن خوداری کنند.  

۵)  از تمامی وجدان های بشری و نهادهای مردمی انتظار داریم تا برای محاکمه دولت خونخوار نتانیاهو و حامیان غربی اش از جمله رئیس جمهور آمریکا به دلیل ارتکاب جنایت جنگی و نقض همه قوانین و هنجارهای حقوق بین الملل و حقوق بشری در یکی از محاکم بین المللی اقدام به تنظیم شکوائیه های حقوقی اقدام کنند.

۶) کشورهای گروه ۷  که به وجود آورنده و حامی بی چون و چرای رژیم جعلی صهیونیستی هستند، به جای تهمت به ایران و بیاینه خوانی های بی حاصل، پاسخگوی جنایت های این رژیم کودک کش در فلسطین باشند و بیش از این با چشم بستن بر وحشی گری های این رژیم غاصب، خودشان را در برابر ملت های خود و جهان کوچک نکنند. با متهم کردن ایران که همواره حامی مظلومان بوده است نمی توانید راهبرد همیشگی خود یعنی عوض کردن جای جلاد وشهید را به سرانجام برسانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha