• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402081712345
  • خبرنگار : 50622

ساعت‌های هوشمند مدیر برنامه و پزشک سیار بر روی دست

ساعت‌های هوشمند مدیر برنامه و پزشک سیار بر روی دست

ایسنا/البرز رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی و لوازم جانبی شهر کرج گفت: ساعت‌های هوشمند بیشتر از اینکه زمان را نشان دهند، امکان تماس، ارسال پیام و ارزیابی اولیه سلامت فردی مثل میزان کالری سوزانده شده، سنجش ضربان قلب را فراهم می‌آورد. ساعت‌های هوشمند با این قابلیت‌های ویژه در حال تبدیل به یک پزشک سیار هستند.

محمد مهدی غفوریان در گفت و گو با ایسنا گفت: ساعت‌های هوشمند می‌توانند برای ما بسیار مفید باشند، اما وابستگی بیش از حد به آن مثل تمام وسایل دیگر می‌تواند آسیب‌زا باشد. یعنی نباید بیش از حد در مورد اعلان‌ها و هشدارهای ساعت هوشمند درباره تست‌های سلامت مثل ضربان قلب نگران بود و یا بر اثر بازدیدهای مکرر در مورد سلامتی فردی دچار نگرانی و تشویش شد.

غفوریان یادآور شد: در مورد  اینکه آیا باید ساعت هوشمند را در تمام طول روز استفاده کرد یا خیر، باید گفت این موضوع به علاقه‌مندی‌های و نیازهای شخصی  بستگی دارد. اما می‌توان چند نکته را در نظر گرفت که اگر ساعت هوشمند شما برای استفاده در تمام طول روز راحت است و هیچ ناراحتی یا تحریکی ایجاد نمی‌کند، استفاده از آن در تمام روز مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

وی ادامه داد: ساعت‌های هوشمند معایب  خاصی ندارد و هنوز زیانی از لحاظ علمی برای آن ثابت نشده است. به نظر می‌رسد با توجه به اینکه قابلیت استفاده برای تمام سنین را دارد و بسیار کاربردی بوده است، مزایای بسیاری برای مردم دارد.

رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی و لوازم جانبی کرج، افزود: ساعت‌های هوشمند یکی از محصولات پیشرفته دنیای دیجیتال هستند که با تغییرات جدیدی که پیدا کرده‌اند، توانسته طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهند.  تولید این ساعت‌ها  کم کم به سمتی رفته که قابلیت‌های جدیدی بر آن افزوده و یکسری تست‌های سلامت روی آن ایجاد شد و حتی مواردی هم که مورد نیاز ورزشکاران بود، در تولید آن مد نظر قرار گرفت.

غفوریان افزود: این دستگاه‌ها می‌توانند خیلی بیشتر از اینکه زمان را مشخص کنند، کارهای دیگری را هم  انجام دهند. این ساعت‌ها می‌توانند اهداف و برنامه تناسب اندام و سلامت را ارزیابی کنند، پیام‌هایی را از تلفن هوشمند به ما ارائه دهند و به ما این امکان را می‌دهند که تماس‌های تلفنی برقرار کرده و حتی مستقیماً از مچ دست خود پیام ارسال کنیم.

 وی ادامه داد: یکی از مفیدترین ویژگی‌های ساعت هوشمند توانایی آن در ارزیابی وزن، تناسب اندام و سلامت شخصی بر اساس داده‌های دریافتی است. علاوه بر این بسیاری از مدل‌ها مجهز به حسگرهایی هستند که می‌توانند ضربان قلب، تعداد گام‌های برداشته شده و کالری سوزانده شده را هم مشخص کرده و نتایج آن را در اختیار ما قرار دهند. با استفاده از اپلیکیشن نصب شده این ساعت‌ها بر روی گوشی هم می‌توانید اهداف و برنامه روزانه خود را  تعیین کرده و پیشرفت خود را در طول زمان پیگیری کنید.

 رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی و لوازم جانبی ادامه داد: جامعه هدف این ساعت‌های هوشمند معمولا جوانان هستند که بیشتر دنبال قابلیت‌های جدید در دنیای دیجیتال هستند، علاوه بر این ورزشکاران، پزشکان و کادر درمان هم از علاقه‌مندان به این ساعت‌ها محسوب می‌شوند. در واقع به نظر می‌رسد ساعت‌های هوشمند با بهره‌گیری از توانایی سنجش اولیه سلامت در حال حرکت به  سمت تبدیل شدن به یک پزشک سیار هستند.

وی اظهار کرد: استفاده از ساعت‌های هوشمند نه تنها بین جوانان که در بین  دانش‌آموزان و حتی کودکان هم رایج شده است و اگر تا پیش از این از سنین  ۲۲ سال به بالا  از این ساعت‌ها استفاده می‌کردند، ولی امروزه به دلیل ویژگی‌های این ساعت سن استفاده از آن پایین‌تر آمده است‌.

وی درباره بازار فروش این ساعت‌ها گفت: قیمت‌ ساعت‌های هوشمند با توجه به نوع برند و قابلیت‌های آن  از یک میلیون تا ۵۰ میلیون تومان متفاوت است. اما  همانطور که امروزه  تلفن همراه جزو جدایب ناپذیر سبد خانوار محسوب می‌شود، ساعت‌های هوشمند هم مکمل گوشی‌های هوشمند هستند و به علت آیتم‌هایی که دارد، جذابیت‌هایش از گوشی تلفن همراه هم  بالاتر رفته است .

غفوریان بیان کرد: مثل باقی اجناس که  مشابه مارک‌های اصلی آن در بازار موجود است، ساعت‌های هوشمند تقلبی و فیک هم در بازار بسیار زیاد عرضه می‌شود. اما اکثر کلاهبرداری‌ها و اقلامی که به صورت تقلبی خرید و فروش می‌شود، در بستر مجازی اتفاق می‌افتد که دسترسی مردم برای خرید در آن آسان است، اما موضوع نظارت حداقلی روی آن وجود دارد. لذا مردم تا جایی که ممکن است از طریق فضای مجازی اقدام به خرید ساعت هوشمند نکنند و سعی کنند از فروشندگان و مغازه داران که ثابت بوده و دارای مجوز رسمی هستند، اجناس خود را خریداری کنند تا از نظر تقلبی بودن، بهای پرداختی دچار ضرر و زیان نشوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه فروش ساعت‌های هوشمند به دلیل محبوبیت آن، برای گردش مالی و اقتصادی صنف تحت پوشش این اتحادیه بسیار موثر بوده و بازار، متقاضی و درخواست کننده خوبی دارد. اما  توصیه می کنم مردم حتما در زمان خرید، از واحد صنفی بخواهند، مشخصات دقیق ساعتی که درخواست می‌کنند، با آنچه که در فاکتور نوشته می‌شود مطابقت داشته باشد تا در  بحث نظارت مشکلی پیش نیاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha