• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402081611957
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان:

ارزش و فرهنگ اسلامی با شعار تثبیت نمی‌شود

ارزش و فرهنگ اسلامی با شعار تثبیت نمی‌شود

ایسنا/اصفهان رئیس‌ کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه دستگاه قضایی آمادگی دارد در مبارزه با فساد در بخش‌های مختلف به وظیفه خود عمل کند، گفت: به صراحت اعلام می‌کنیم که با شعار نمی‌شود ارزش و فرهنگ‌ اسلامی را تثبیت و توسعه داد.

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، امروز(سه‌شنبه، ۱۶ آبان ماه) در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان اردستان، اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل با جنایت‌هایی که این روزها در فلسطین و غزه رقم می‌زنند بیش از پیش ماهیت داعش گونه و روحیات شیطانی خود را به جهانیان نشان می‌دهند.

وی افزود: عدالت فقط ویژه دستگاه قضایی نیست و چالش‌های جدی که ما امروز در دستگاه اجرایی و قضایی کشور داریم ناشی از نبود عدالت اجتماعی، عدالت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... است. امروز موضوع بسیاری از پرونده‌های دستگاه قضایی که وقت و زمان قضات را می‌گیرد ناشی از اجرا نشدن عدالت در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش ایسنا، رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان، گفت: امروز کثرت پرونده‌ها بیش از اینکه مردم و صاحب پرونده را رنج دهد قضات و کارمندان دستگاه قضایی را مورد چالش و زحمت قرار داده که بسیاری از آن را می‌شود با پیش‌گیری‌های به موقع، تصمیمات درست و اقدامات منطبق بر قانون و اخلاق تشکیل نداد.

جعفری با اشاره به جذب نیروی اداره در دادگستری‌های سطح استان، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده امسال دو برابر سهمیه استان نیروی انسانی برای بخش اداری و قضایی جذب شده است. از نیروهای استخدام شده ۱۸ نفر برای شهرستان اردستان جذب شدند و تلاش خواهیم کرد تا هر چه زودتر کمبودهای نیروی انسانی برطرف شود.

وی با بیان اینکه برای رفع محرومیت‌های حقیقی و واقعیِ دستگاه قضایی در استان همواره تلاش کردیم، ولی نگاه خاص مرکز حکمرانی در مراجع مختلف قضایی و دولت به گونه‌ای است که این استان برخوردار است، گفت: در مرکز استان از ۱۶ مجتمع قضایی ۱۴ مجتمع استیجاری است. البته زیرساخت‌های بسیار غنی در بخش‌های مختلف استان وجود دارد که نیاز به تقویت و تجهیز دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان به موضوع برخورد قاطع دستگاه قضایی با فساد اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه همان‌گونه که با قاطعیت و صراحت اعلام می‌کند در خط مقدم مبارزه با فساد اقتصادی، اخلاقی و... است در مبارزه با فساد اجتماعی هم دغدغه دارد ولی از دیگر دستگاه‌ها و بخش‌ها هم انتظاراتی وجود دارد که به وظیفه خود عمل کنند و حتی مردم هم باید در موضوع فساد اجتماعی و بی‌بندوباری مطالبه گر باشند.

جعفری با بیان اینکه در بعضی از بخش‌ها نسبت به حفظ ارزش‌های اسلامی بی‌تفاوتی مشاهده می‌شود، در صورتی که قانون وظایف هر دستگاه را مشخص کرده است، خاطرنشان کرد: به صراحت اعلام می‌کنیم که با شعار نمی‌شود ارزش و فرهنگ‌های اسلامی را تثبیت و توسعه داد. دستگاه قضایی آمادگی دارد در مبارزه با فساد در بخش‌های مختلف و مخصوصاً فساد اجتماعی به‌صورت همه‌جانبه عمل کند.

شأن معیشت قضات و کارمندان دادگستری رعایت نمی‌شود

همچنین نماینده مردم اردستان در مجلس در این جلسه گفت: موضوع قضاوت و قاضی و دادگستری در استان اصفهان و کشور محروم واقع شده و بزرگانی که امور قضایی را در کشور اداره می‌کنند باید بیش از این پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌‍ نژاد با بیان اینکه در کشور شأن مسئله معیشت قضاوت و کارمندان دادگستری رعایت نمی‌شود، گفت: البته برخی از آن وظیفه مجلس است، ولی نیاز به درخواست و پیگیری‌های بیشتر و جدی‌تر مسئولان این قوه دارد.

وی گفت: به هر حال قوه قضاییه از مشکلات مختلفی رنج می‌برد که برخی از آن مربوط به دولت و مجلس و برخی مربوط به سایر دستگاه‌هاست که یکی از این مشکلات نبود تأمین بودجه کافی و تأمین نشدن معیشت قضات است، اما بخش دیگر آن ناشی از مسائلی است که باید در خود قوه قضائیه حل شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس خاطرنشان کرد: ارتباط قوه قضائیه با مجلس بسیار کم است. ارتباط بین قوه باید در بخش‌های تدوین قوانین و جذب و تأمین بودجه بیشتر از اندازه کنونی باشد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از خدمات مهدی طارمی تجلیل و حجت‌الاسلام مجتبی عرب سعیدی به‌عنوان رئیس جدید دادگستری اردستان معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha