• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402081611424
  • خبرنگار : 50046

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان مطرح کرد

سهم زیاد تفاهم نامه خراسان شمالی با ترکمنستان در توسعه صادرات/ ناکافی بودن زیرساخت های صادراتی

سهم زیاد تفاهم نامه خراسان شمالی با ترکمنستان در توسعه صادرات/
ناکافی بودن زیرساخت های صادراتی

ایسنا/خراسان شمالی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: تفاهم نامه خراسان شمالی با استان آخال در ترکمنستان سهم به سزایی در توسعه صادرات این استان دارد.

مهرداد داودزاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر اجرای این تفاهم نامه از سوی استاندار در حال پیگیری است.

وی افزود: افزایش صادرات در استان، توسعه و رشد تولید و همچنین منفعت برای صادرکننده و تولیدکننده به دنبال خواهد داشت.

داودزاده با اشاره به کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان، بر ریشه یابی و پیگیری افزایش صادرات تاکید کرد و برنامه ریزی و هدف گذاری درست به منظور افزایش صادرات را حائز اهمیت برشمرد.

وی با اشاره به مشکلات صادرکنندگان این استان ادامه داد: ارائه راهکار توسط بانک ها و افزایش تعاملات برای برگشت پول در شرایط تحریم از راه های حل مشکلات صادرکنندگان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: سرمایه در گردش برای صادرکنندگان از دیگر مشکلات صادرکنندگان است چراکه عمده تسهیلات در بخش تولید است و بانک های تخصصی باید در این زمینه فعالیت بیشتری کنند اما متاسفانه این فرایند در استان رونق ندارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه های استان از زیرساخت های توسعه تجارت است و باید از شرکت ها و کشورهای خارجی دعوت به عمل آورد و در استان نمایشگاه بین المللی برپا کرد تا زمینه توسعه تجارت فراهم شود، گفت: اما به رغم اینکه بیش از ۱۵سال از وجود این زیرساخت گذشته و تسهیلاتی که از بخش دولتی گرفته شده هنوز به بار ننشسته است و بخش خصوصی به عنوان متولی فعالیتی که باید داشته باشد، ندارد .

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی ضعف زیرساخت هوایی و ریلی را نیز از مشکلات صادرکنندگان برشمرد و خرید یک فروند کشتی توسط استان را گام موثری برای توسعه صادرات استان دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha