• شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402081309039
  • خبرنگار : 50026

وزیر ارشاد: در کنار هر شهید غزه یک مبارز مقاوم ایستاده است

وزیر ارشاد: در کنار هر شهید غزه یک مبارز مقاوم ایستاده است

ایسنا/خراسان جنوبی اسماعیلی با تأکید بر اینکه در کنار هر شهید غزه یک مبارزه مقاوم ایستاده است، اظهار کرد: این خاصیت شهید است که بیداری و حماسه های بزرگتر را به وجود می آورد.

مهدی اسماعیلی با بیان این مطلب که خداوند را شاکرم که در روز ۱۳ آبان در جمع مردم انقلابی خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند هستم،‌ با اشاره به اینکه ۱۳ آبان یکی از ایام الله ها بعد از انقلاب اسلامی است، بیان کرد: سه اتفاق مهم تاریخی در این روز به ثبت رسیده است که واقعه اول دستگیری امام (ره) توسط رژیم پهلوی است چرا که امام نسبت به کاپیتولاسیون و لگدمال شدن استقلال ایران اعتراض داشتند.

مبارزه همزمان امام (ره) با استبداد داخلی و استعمار خارجی

به گزارش ایسنا ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امام (ره) از همان ابتدا در کنار مبارزه با استبداد داخلی نسبت به استکبار خارجی نیز اعتراض و مبارزه داشتند، افزود: اتفاق دوم تاریخی در سیزدهم آبان شهادت تعدادی از دانش آموزان توسط عوامل خود فروخته پهلوی در سال ۵۷ است.

وی ادامه داد: هر چند فاصله ۴۵ ساله بین دانش آموزان آن سال ها و این روزها وجود دارد ولی آرمان ها نسل به نسل منتقل شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در اتفاق سوم نیز دانشجویان پیرو خط امام (ه) با نگاهی به تاریخ مبارزات ملت های آزادی خواه و مشاهده اینکه هر کجا سفارت آمریکا وجود دارد برای ملل متحد نقشه کشیده می شود، سفارت آمریکا را تسخیر کردند.

اسماعیلی اظهار کرد: این روزها اگر همچنان بر سر آرمان مبارزه با استکبار آمریکا ایستاده ایم ثمره کار شجاعانه آن دانشجویان است.

وی بیان کرد: آن روزها تردیدهایی مطرح می شد که چرا با یک ابرقدرت خود را درگیر می‌کنید ولی این روزها بسیاری از ملت ها و مردم جهان نسبت به جنایت های آمریکا واقف هستند.

اسماعیلی گفت: آنچه این روزها در غزه رخ می دهد تاریخ را شرمنده کرده و یک رژیم جنایتکار به همه هستی و آرمان ها و وطن یک مردم هجوم برده، در یک بیمارستان نزدیک به هزار کودک و زن و انسان بیگناه را کشتند و به مراکز درمانی نیز رحم نمی کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر که برای یک موضوع کوچک به خط می شوند این روزها کجا هستند، گفت: آنچه این روزها در غزه رخ می دهد و شهادت ۱۰ هزار نفر مصداق واقعی نسل کشی است.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه در کنار هر شهید غزه یک مبارزه مقاوم ایستاده است، اظهار کرد: این خاصیت شهید است که بیداری و حماسه های بزرگتر را به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه حماسه ۱۵ مهر و عملیات طوفان الاقصی یک اتفاق بزرگ بود، یادآور شد: مردم فلسطین حدود ۸۰ سال است که با رژیم صهیونیستی مبارزه می کنند و این مبارزه از همان زمان مهاجرت صهیونیست ها به فلسطین آغاز شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در دوره ای در یک جنگ بین رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اسلامی و عربی در یک جنگ ۶ روزه، کشورهای عربی شکست خوردند وبلندی های جولان و …به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد.

اسماعیلی گفت: اما بعد از انقلاب اسلامی آرمان آزادی قدس روحی دیگر گرفت و فرزندان مقاومت وارد میدان مبارزه شدند و انتفاضه سنگ این روزها تبدیل به مقابله و مبارزه با صهیونیست اشغالگر شده است.

وی با بیان این که دشمن صهیونیستی نفس های آخر خود را می کشد، یادآور شد: حامیان رژیم اشغالگر قدس به زودی مرگ این جانیان را خواهند دید و ما آزادی فلسطین را جشن خواهیم گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ما در شورای فرهنگ عمومی روز ۱۵ مهر (روز عملیات طوفان الاقصی) را روز حماسه جوانان فلسطینی و روز ۲۵ مهر (روز بمباران بیمارستان) را به یاد کودکان فلسطینی و نسل کشی آنان نام گذاری کرده ایم.

اسماعیلی گفت: ما روز نابودی اسرائیل را نزدیک می بینیم و ان شاء الله به زودی در قدس نماز خواهیم خواند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha