• جمعه / ۱۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402081208450
  • خبرنگار : 50549

رییس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی:

مصادیق مالیاتی در صنعت چاپ عادلانه نیست 

مصادیق مالیاتی در صنعت چاپ عادلانه نیست 

ایسنا/خراسان رضوی رییس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی گفت: ما باید مالیات حقه بدهیم، این در حالیست که برخی مصادیق مالیاتی در صنعت چاپ ناعادلانه است؛ تا جایی که یک چاپخانه‌دار به‌طور مثال ۱۰۰ تن مرکب خریداری و آن را در چرخه تولید وارد می‌کند، درحالی که فقط ۲۰ تن از آن روی کاغذ می‌نشیند و هشتاد تن به‌صورت فرّار از بین می‌رود.

علی مغانی شامگاه ۱۱ آبان‌ماه، در بیست‌وسومین جشنواره ملی صنعت چاپ خراسان رضوی اظهار کرد: امروز به پاس  تقدیر از کسانی این‌جا نشسته‌اید که قرآن کتابت می‌کنند، شاهنامه فردوسی را با چاپ ماندگار می‌کنند و افتخار این صنف این است که کتب آسمانی به دست آنان کتابت شده است.

وی افزود: در سال‌های جنگ و بعد از آن ما کمبودهایی داشتیم اما حتی یکبار هم کتاب‌های درسی دیر به دست دانش‌آموزان نرسید؛ این جز با تلاش فعالان حوزه چاپ میسر نبود و ما امروز اینجا هستیم تا روز ملی صنعت چاپ را گرامی بداریم.

مغانی تصریح کرد: جا دارد از مسولانی که یار و مددکار ما در همه حال بودند تشکر کنم اما در این حوزه مشکلات زیاد است. در بسیاری از استان‌ها مالیات بر ارزش افزوده را از چاپخانه‌ها نمی‌گیرند زیرا قانون در مجلس مصوب شده و این موضوع در بسیاری از استان‌ها اجرایی شده، اما در  خراسان رضوی اجرایی نشده است.

وی اضافه کرد: در بحث بیمه‌ها علی‌رغم اینکه در چاپ سیلک که از زیرمجموعه‌های صنعت چاپ است، افراد با بنزین و الکل سروکار داشته و در معرض خطر هستند، بیمه آنان قطع شده، اما در استان‌های دیگر ارائه خدمات بیمه اجرایی شده است.

رییس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی عنوان کرد: موضوع دیگر این است که ما باید مالیات حقه بدهیم، این در حالیست که برخی مصادیق مالیاتی در صنعت چاپ ناعادلانه است؛ تا جایی که یک چاپخانه‌دار به‌طور مثال ۱۰۰ تن مرکب خریداری و آن را در چرخه تولید وارد می‌کند، درحالی که فقط ۲۰ تن از آن روی کاغذ می‌نشیند و هشتاد تن به‌صورت فرّار از بین می‌رود.

مغانی گفت: در این خصوص کمیته‌ای تشکیل اما کار پیگیری نشد و معطل و بدون اقدام مانده است. بحث دیگری که در چاپخانه‌ها داریم این است که برای مفاصا حساب باید درصد بدهیم، در حالیکه کار در محیط کارگاه انجام شده و کارگاه سیار نداریم، اما دوستان ما در بیمه این موضوع را نمی‌پذیرند البته این موضوع نیز در استان‌هایی از جمله مازندران مرتفع شده که امیدوارم در خراسان رضوی نیز پیگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha