• چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1402081007361
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) دهم آبان ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیئت دولت ضمن تکلیف به اعضای دولت برای ارائه نظرات و محورهای تکمیلی خود در راستای تقویت برخی سرفصل‌های بودجه سال ۱۴۰۳ به سازمان برنامه و بودجه، از رئیس این سازمان نیز خواست تا با واقعی کردن درآمدها و مصارف، جلوگیری از کسری بودجه را مورد توجه ویژه قرار دهد.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،‌ جواد اوجی وزیر نفت،‌ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد وحیدی وزیر کشور،‌ محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور،‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت،  صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ علیرضا زاکانی شهردار تهران را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

بزودی از سامانه پدافندی بردبلندی رونمایی می‌کنیم

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی یک سامانه پدافندی بردبلند به نام «شهید علی‌وردی» در هفته‌های آینده خبر داد و گفت که در زمان مقتضی جزئیات این امر اعلام خواهد شد.

تولید روزانه نفت به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است

علی اوجی وزیر نفت با اشاره به اقدامات صورت گرفته از ابتدای این دولت برای افزایش میزان تولید نفت، خاطرنشان کرد: درشروع دولت تولید روزانه نفت ۲ میلیون و ۲۰۰هزار بشکه بیشتر نبود. خوشبختانه با اقداماتی که طی این ۲۴ ماه، وزارت نفت انجام داده است در راستای افزایش تولید نفت ما امروز به عدد ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت رسیده ایم. ان شاء الله  با برنامه ریزی های صورت گرفته و پروژه هایی  سرمایه گذاری شده چه در بخش میادین، چه میادین مشترک و چه میادین مستقل و چه در خشکی و چه در دریا ان شاءالله رشد تولید نفت ما افزایشی خواهد بود.

امروز حوزه سینما بهترین دوره خود را طی می کند

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیانیه سینماگران گفت :جوسازی های نادرست و کذب برای این صورت می گیرد که جلوی درخشش سینمای ایران که در حال وقوع است، گرفته شود. آنچه که هفته گذشته در رابطه با بیانیه سینماگران رخ داد نمونه یک شیطنت رسانه‌ای بود. امروز حوزه سینما بهترین دوره خود را طی می کند که بیانیه نویس های سیاسی حتی یک بار به این موفقیت بزرگ اشاره نمی کنند.

تشریح آخرین وضعیت فعالیت استارلینک در ایران

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه نمایندگان ارائه دهنده اینترنت ماهواره‌ای شرکت استارلینک بعد از مذاکرات با سازمان تنظیمات مقررات ایران و پذیرفتن قوانین سرزمینی ایران می‌توانند فعالیت خود را شروع کنند، افزود: استارلینک مکلف شده است برای فعالیت در ایران از سازمان تنظیم مقررات مجوز بگیرد. آنان تا جلسه بعدی که در اسفندماه است مکلف شده‌اند سازوکارهای اجرایی را فراهم کنند و ما هم موضوع را پیگیری می‌کنیم.

حملات به آمریکا ربطی به ایران ندارد

احمد وحیدی وزیر کشور درباره اتهام آمریکا به ایران در مورد حملات نیروهای مخالف آمریکا به پایگاه های این کشور در عراق و سوریه، اظهار کرد: اسرائیل با چراغ سبز آمریکا این جنایات را در غزه انجام می دهد و آمریکا این جنگ را مدیریت می کند. طبیعی است که مسلمانان نسبت به ظلمی که مردم غزه می شود، ناراحت هستند و امریکا باید بداند اقداماتش بی پاسخ نمی ماند. همه نگران هستند و ممکن است هرجایی آنها را به عنوان مقصر اصلی مورد هدف قرار دهند که ربطی به ایران ندارد. قبلا به صورت علنی به آنها تذکر داده شد که جلو کشتار بی رحمانه را بگیرید و حمایت نکنید.

وحیدی همچنین درباره تشکیل استان تهران غربی نیز گفت: این درخواست در دست بررسی است ولی تصمیم قطعی گرفته نشده است.

پیشنهاد معاون رئیس جمهور به سازمان های مردم نهاد برای مبارزه با رژیم صهیونیستی

محمد دهقان معاون حقوقی رییس‌جمهور پیشنهاد داد که سازمان‌های مردم‌نهاد ایرانی با سازمان‌های مردم‌نهاد آسیایی، اروپایی و آمریکای جنوبی ارتباط بگیرند و فشار جهانی علیه اسراییل را افزایش دهند تا بهای حقوقی جنایت‌هایش را بدهد.

به دنبال کمک ویژه به جامعه کارگری در حوزه مسکن هستیم

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که اگر بشود در حوزه مسکن کارگری گامی برداریم، گفت: بنده دعوت کرده ام تا همکاران ما از وزارت راه و شهرسازی و بانک های عامل حضور داشته باشند تا بحث کنیم. ان شاء الله در بحث ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی که برای احاد مختلف جامعه است بتوانیم کمک ویژه ای به جامعه کارگری در حوزه مسکن انجام دهیم.

آغاز رسیدگی به کلیات بودجه ۱۴۰۳ در دولت

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اعلام آغاز رسیدگی به کلیات بودجه سال آینده در هیات وزیران، گفت: اهداف اصلی دولت در این لایحه حمایت موثر از تولید و ایجاد زیرساختهای لازم مالی و بودجه‌ای برای تحقق رشد اقتصادی مناسب است.

تامین مالی خوردوهای برقی انجام شده است

علیرضا زاکانی شهردار تهران با اعلام اینکه تامین مالی اتوبوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت برقی انجام شده است، توضیح داد: قرارداد تامین ۷۹۱ دستگاه واگن مترو بسته شده و کار شروع شد و تامین مالی هزار دستگاه اتوبوس برقی ۱۸ متری، ۱۰ هزار ون برقی و ۱۰ هزار تاکسی برقی و ۱۰۰ هزار موتور برقی انجام شده است و باید در مسیر مجوزهای داخلی انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha