• سه‌شنبه / ۹ آبان ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402080906941
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان:

محصولات دانش بنیان در راستای زنجیره ارزش باشد

محصولات دانش بنیان در راستای زنجیره ارزش باشد

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: آماده واگذاری مکان‌های مناسب و مورد نیاز جهت فعالیت مرتبط شرکت‌های دانش بنیان هستیم تا تولید محصولات در راستای زنجیره ارزش داشته باشیم.

اسدالله عباسی امروز، ۹ آبان ماه در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان گیلان، با اشاره به نقش پارک علم و فناوری در شکوفایی نخبگان دانشگاهی، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان گیلان برای اقتصاد دانش بنیان استفاده کنیم.

وی خواستار تبدیل شرکت های فناور به دانش بنیان شد و افزود: حرکت علمی و فناوری استان گیلان آغاز شده و باید به سرعت عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم تا با قطار توسعه دولت مردمی سیزدهم همراه شویم.

استاندار گیلان با اشاره به توجه دولت سیزدهم به ریل‌گذاری دانش بنیان، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان علمی استان در دستور کار قرار گیرد.

عباسی محور ماموریت پارک علم و فناوری را هماهنگی با واحدهای دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی دانست و عنوان کرد: ساماندهی، پشتیبانی، بسترسازی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان جزو اولویت‌هاست و آماده واگذاری مکان های مناسب و مورد نیاز جهت فعالیت مرتبط شرکت‌های دانش بنیان هستیم تا تولید محصولات در راستای زنجیره ارزش داشته باشیم.

وی افق آینده را نیازمند انسجام و هماهنگی و هم اندیشی همه نخبگان و دانشگاهیان دانست و خاطرنشان کرد: ملاک ارزیابی واحدهای دانشگاهی و دستگاه‌های مرتبط، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری مبتنی بر فناوری و نوآوری است.

استاندار گیلان، همه عرصه های کشاورزی و صنعتی و ساختمان و راهسازی و... را نیازمند فعالیت‌های دانش بنیان دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس آمایش سرزمین از ظرفیت‌های شهرستانی در حوزه دانش‌بنیان استفاده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر لزوم به تولید رساندن ایده‌های خلاقانه با هدف تجاری سازی، عنوان کرد: دانش بنیان شدن واحدهای اقتصادی جزو راهبردهای دولت است و لذا کلیه واحدهای تولیدی استان باید به فناوری مجهز شوند.

عباسی با بیان اینکه گیلان می‌تواند بسترساز تحول بنیادین در کشور باشد، اضافه کرد: دهکده دانش بنیان گیلان را راه‌اندازی خواهیم کرد تا فرایند توسعه دانش بنیان استان تسریع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha