• سه‌شنبه / ۹ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402080906243
  • منبع : نمایندگی مازندران

رتبه نخست مازندران در تولید گوشت سفید کشور

رتبه نخست مازندران در تولید گوشت سفید کشور

ایسنا/مازندران معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سالانه ۳۰۶ هزار تن گوشت سفید در مازندران تولید می‌شود و رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

محمدمهدی عباس‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا به تولید جوجه یکروزه در استان اشاره کرد و افزود: مازندران قطب اصلی تولید جوجه یکروزه و ۳۰ درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اعلام اینکه سالانه ۲۳ هزار تن تخم مرغ در مازندران تولید می شود، اظهار کرد: ۱۰ هزار قطعه مرغ مادر در مرکز پشتیبانی و اصلاح نژاد مرغ بومی استان داریم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: مهر ماه امسال ۱۵ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۸۹۳ قطعه جوجه ریزی در مرغداری های گوشتی مازندران انجام شد.

به گفته عباس‌زاده، مهر ماه امسال ۱۵ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۸۹۳ قطعه جوجه ریزی در مرغداری های گوشتی و ۲۴۲ هزار و ۹۷۰ قطعه جوجه ریزی در مزارع مرغ مادر گوشتی استان انجام شد.

وی افزود: در یک ماه گذشته ۴۳ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۴۲۳ قطعه جوجه یک روزه گوشتی در کارخانجات جوجه کشی و ۲۲ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۲۰۴ قطعه جوجه گوشتی در مزارع مرغ مادر گوشتی مازندران تولید شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با این تعداد جوجه ریزی ۲۵ هزار و ۹۶۰ تن گوشت مرغ آماده طبخ در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شود، اظهار کرد: شهرستان‌های ساری، آمل و قائم‌شهر بیشترین میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی را انجام دادند.

این مسئول افزود: شهرستان ساری با ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۹۴۰ قطعه رتبه نخست، آمل با ۲ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۸۴۰ قطعه رتبه دوم و قائم شهر با یک میلیون و ۴۹۲ هزار و ۲۰ قطعه رتبه سوم تعداد جوجه ریزی را در مهر ماه امسال به خود اختصاص دادند و رتبه های بعدی به شهرستان های بابل، نکا، جویبار، بهشهر، بابلسر و نور اختصاص دارد.

عباس‌زاده تصریح کرد: آمار جوجه‌ریزی گوشتی در مهر ماه امسال به ترتیب در هفته اول ۴.۱ میلیون قطعه، هفته دوم ۳.۳ میلیون قطعه، هفته سوم ۴.۱ میلیون قطعه و هفته چهارم ۴.۴ میلیون قطعه بود.

وی گفت: سویه راس با ۸.۹ میلیون قطعه جوجه ریزی رتبه اول، سویه آرین با جوجه ریزی ۵.۵ میلیون قطعه ای رتبه دوم، سویه آربراکرز (آپلاس) با ۷۲۹ هزار قطعه جوجه ریزی رتبه سوم و سویه کاب با  ۶۸۵ هزار قطعه جوجه ریزی رتبه چهارم را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha