• دوشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402080805831
  • خبرنگار : 50444

برگزاری هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از فردا

برگزاری هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از فردا

ایسنا/خراسان شمالی هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از فردا در بجنورد آغاز می شود.

دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از نهم تا یازدهم ماه جاری در دو بخش صحنه ای و خیابانی و با حضور ۱۵ گروه نمایشی استان در تماشاخانه شمس و تالار گلشن بجنورد برگزار می شود.

احسان کمالی جدول زمانبندی اجراهای راه یافته به جشنواره را نیز اعلام کرد و گفت: در  نخستین روز از جشنواره، شش اثر نمایشی در بخش صحنه ای و خیابانی در پلاتوی شمس، محوطه گلشن و سالن گلشن روی صحنه می رود.

به گفته وی، آثار نمایشی «زندگی او» به کارگردانی «مهدی کشمیری» از بجنورد، «بازگشت» به کارگردانی «مهدی شاهی پناه» از جاجرم، «کارنال» به کارگردانی «محمد یحیی آبادی» از اسفراین، «قرار» به کارگردانی «احسان یحیی آبادی» از اسفراین، «افسانه بهرام» به کارگردانی «محمد داورپناه» از بجنورد و «میم، نون» به کارگردانی «صمد اسماعیل زاده» از شیروان در سئانس های  ۱۰، ۱۲، ۱۶، ۱۷ و۳۰، ۱۸ و همچنین ۲۰ با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی افزود: نمایش های «ناگفته های گودال ابوفارس» به کارگردانی «احمد زعفرانی» از بجنورد، «سرافراز» به کارگردانی «محمد یحیی آبادی» از اسفراین، «انگشتان کوچک» به کارگردانی «حمید عابدی» از فاروج، «شیرهای خان بابا سلطنه» به کارگردانی «زهرا بهادران» از شیروان و «راه پیموده شده» به کارگردانی «مصطفی شکاریان» از گرمه نیز در دومین روز از جشنواره برای علاقه مندان در سئانس های ۱۰، ۱۲، ۱۶، ۱۷ و۳۰، ۱۸ و همچنین ۲۰ اجرا می شود.

به گفته کمالی، کارگاه آموزشی نیز در دومین روز از جشنواره برای علاقه مندان در نظر گرفته شده است.

دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی بیان کرد: در سومین روز از جشنواره، نمایش های «به دردنخورها» به کارگردانی «محمد آزاد»، «طعم لذیذ سرباز» به کارگردانی «مهدی بختور» و «عتیقه» به کارگردانی «برات محمد خیرآبادی» از اسفراین در ۳ سئانس ۹ و ۳۰ دقیقه، ۱۰ و همچنین ۱۲ در پلاتو شمس و محوطه گلشن به رقابت با یکدیگر می پردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha