• جمعه / ۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402080503536
  • خبرنگار : 50026

امام جمعه موقت بیرجند:

پیروزی از آن ملت فلسطین است

پیروزی از آن ملت فلسطین است

ایسنا/خراسان جنوبی امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به نسل‌کشی مردم مظلوم فلسطین جلوی چشم جهانیان توسط رژیم صهیونیستی گفت: این همه ظلم و جنایت، در نهایت راه به جایی نمی‌برد و پیروزی از آن ملت فلسطین است.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، امروز جمعه ۵ آبان در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اقامه شد، گفت: هیچ گاه فلسطین مانند امروز در عرصه‌ سیاسی و بین‌المللی این گونه مطرح نبوده که همه عالم از مظلومیت آن دفاع کند.

وی افزود: مساله پیروزی فلسطین در همه دنیا مطرح است لذا جبهه اسلام در حال پیروزی بوده و همه دنیا از مردم غزه و فلسطین حمایت می‌کنند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به حوادثی که از سوی صهیونیست‌ها با مدیریت آمریکا و دولت‌های اروپایی دنبال می‌شود افزود: این قضایا جدید نیست و از صدر اسلام تاکنون علمای یهود به خصوص صهیونیست، کلام خدا و قرآن را می‌شنوند اما به واسطه طمع و خود برتربینی‌ها زمینه هدایت ندارند.

وی با بیان اینکه نفاق از صفات صهیونیست‌ها در سطح بین‌الملل است اظهار کرد: یهودیان مانند منافقان عمل می‌کنند لذا دنبال خدعه با خداوند هستند که قرآن در سوره بقره آیه ۷۵ به این مساله اشاره کرده است.

حجت‌الاسلام نوفرستی گفت: ۷۵ سال است که مردم فلسطین را از خانه و دیارشان بیرون کرده‌اند و این مردم مظلوم زمانی با سنگ و اقدامات اولیه از خود دفاع می‌کردند اما خداوند اجازه نمی‌دهد که ظلم را تحمل کنیم لذا رزمندگان فلسطین، لبنان، نیجریه، سوریه و عراق به واسطه انقلاب اسلامی جایگاه خود را پیدا کردند و قوی شدند.

وی افزود: رزمندگان مقاومت اکنون با قدرت موشکی، آموزش‌ها، امکانات و هدایت‌های لازم بر اطلاعات پیچیده صهیونیست‌ها فائق آمده و بر سر دشمنانی که در خانه آنها نشسته‌اند و مظلومانه فرزندانشان را کشته‌اند، فرود آمدند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: در برخی تحلیل‌ها آمده که فلسطینی‌ها جنگ اخیر را شروع کردند در حالی که غلط است و صهیونیست‌ها از ۷۵ سال پیش جنگ را شروع کردند اما مسلمانان تازه به قدرت رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در این جریان، شکست بزرگ اطلاعاتی و نظامی خورده که قابل ترمیم نیست و این نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی و نایب امام زمان (عج) است.

حجت‌الاسلام نوفرستی افزود: صبر و مقاومت مردم غزه و فلسطین نکته بسیار مهمی است و نباید دچار غفلت شویم که پیروزی‌های بزرگ جبهه مقاومت را نبینیم.

وی گفت: اینکه رئیس جمهور آمریکا و برخی کشورهای اروپایی وارد سرزمین‌های اشغالی شده‌اند، نشان از شکست و فلاکت صهیونیست‌ها دارد.

خطیب جمعه بیرجند اظهار کرد: آنها (سران غرب) رژیم صهیونیستی را در حال زوال می‌بینند لذا باید این غده سرطانی محو شود که با وحدت مسلمانان و روحیه جهادی رزمندگان فلسطین قطعا این رژیم جعلی و کودک‌کش نابود خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در این قضیه و قضایای دیگر قطعا فلسطین پیروز خواهد شد و مسلمانان نباید قافیه را ببازند گفت: مدافعان وطن نباید تروریست خوانده شوند و برخی افراد هم از روی غفلت تکرار کنند.

حجت‌الاسلام نوفرستی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به هشتم آبان سالروز شهادت "محمدحسین فهمیده" که روز نوجوان و بسیج دانش آموزی نام دارد افزود: رشادت‌هایی که نوجوانان و جوانان در دوران دفاع مقدس داشتند حکم راهبری برای ما دارد و از صدها قلم و قدم بزرگ‌تر است.

وی بیان کرد: ملت بزرگ اسلام به فرموده امام راحل از مسجد کوفه تا صحرای کربلا و در تاریخ تشیع قربانیان زیادی در راه خدا تقدیم کرده و ایران سعادت طلب از این پدیده سعادت مند مستثنی نیست لذا گوش و چشم انقلاب اسلامی پر از این شهیدان حسین گونه است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: در فلسطین هم فرزندی شهید می‌شود و پدر می‌گوید فدای وطن، لذا صبوری این مردم خیلی مهم است و توکل بر خدا به داد آنها خواهد رسید و پیروزی در نهایت از آن ملت فلسطین است.

وی یادآور شد: دشمنان جلوی چشم جهانیان نسل کشی می‌کنند زیرا رژیم صهیونیستی ضربه خورده و از پا افتاده است که می‌خواهد انتقام خود را از مردم غزه بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha