• جمعه / ۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402080503483
  • خبرنگار : 50534

امام‌جمعه زنجان:

نسل جوان باید الگوهای خود را بشناسد

نسل جوان باید الگوهای خود را بشناسد

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: بزرگ‌ترین سرمایه یک مملکت نسل جوان است. 

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۵ آبان‌ماه) در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به سالروز شهادت نوجوان ۱۳ ساله شهید حسین فهمیده، اظهار کرد: در هشت سال دفاع‌مقدس ۳۶ هزار دانش‌آموز از سنگر مدرسه به سمت سنگر دفاع حق در برابر باطل و جبهه‌های جنگ شتافتند. 

وی افزود: در فضای مجازی و شبکه‌های معاند ادعا دارند که محال است نوجوانی در این سن نارنجک به دست بگیرد و مقابل تانک دشمن بایستد و این حرف‌ها افسانه است؛ در حالی‌که ما در تاریخ انقلاب و هشت سال دفاع‌مقدس از این دست نوجوانان و جوانان زیاد داشتیم. 

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های رهبر، ادامه داد: یک رهبر خود پیشتاز و پیشگام است در این واقعه این شهید نوجوان همانند یک رهبر اقدام کرد؛ همان‌گونه که در تاریخ ثبت شد احمد جعفر قصیر، جوان ۱۷ ساله لبنانی به یکی از ساختمان‌های نظامی ارتش اسرائیل در شهر صور حمله انتحاری کرد و بیش از ۷۰  افسر و درجه‌دار اسرائیلی کشته شدند. 

آیت‌الله خاتمی با اشاره به روحیه شجاعت‌طلبی نسل نوجوان در جنگ تحمیلی، تاکید کرد: نسل جوان بایستی الگوهای خود و امثال شهید قصیرها و فهمیده‌ها را بشناسند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایت رژیم کودک‌کش اسرائیل و حمایت سران فتنه و استکبار اشاره کرد و افزود: بیش از ۵۰ درصد شهدای فلسطین کودکان و زنان هستند؛ باید از جوامع جوانی سوال پرسید آیا بیمارستان یک منطقه نظامی یا پادگان بود که ۶ هزار بمب با وزن یک تن ساخت آمریکا به سر این غیرنظامیان ریخته شد، این رژیم غاصب با گذشت این مدت هنوز جرئت جنگ تن به تن را ندارد و متکی به حمایت‌های آمریکا است. 

امام‌جمعه زنجان با اشاره به اینکه برخی‌ها که تحت تاثیر شبکه‌ها معاند و گفته‌های بی‌اساس هستند، تصریح کرد: آنان می‌گویند این جنگ را در ابتدا فلسطین شروع کرد، اما باید گفت بیش از ۷۰ سال اشغال‌گری، قتل عالم و هرگونه جنایت آیا مردم فلسطین حق دفاع ندارند؟ غزه ۱۸ سال است که در محاصره رژیم اشغالگر قرار دارد. 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه به اینکه نسل جوان و نوجوان بایستی با تفکرات، انگیره، بصیرت و اقدام انقلابی آشنا باشند و در این راستا حرکت کنند، بیان کرد: ایشان فرمودند که به نسل آینده‌ساز کشور بسیار امیدوار هستم. 

آیت‌الله خاتمی، نقش آموزش وپرورش، خانواده، جامعه و سازمان‌های فرهنگی و همچنین پایگاه‌ها و مساجد را در تعالی و رشد نوجوانان موثر دانست و عنوان کرد: همراهی و همدلی خانواده و مدرسه با جبهه‌های فرهنگی لازمه موفقیت در این مسیر است.  

امام‌جمعه زنجان با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی مطمئن‌ترین بستر رشد دینی نوجوانان است، بیان کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام در ۱۳ آبان ۵۸ و روز دانش‌آموز امسال بایستی پرشورتر از همیشه برگزار شود؛ چرا که این جوانان انقلابی ثابت کردند همواره پشتیبان انقلاب هستند. 

وی با اشاره به شهادت آیت‌الله قاضی‌طباطبایی اولین شهید محراب، اذعان کرد: این شهید بزرگوار همیشه سدّ مستحکمی در مقابل خطوط انحرافی در جریانات ضدانقلابی بود.

وی با گرامی داشت شهادت جوان انقلابی آرمان علی‌وردی در ۶ آبان و روح‌الله عجمیان در ۱۲ آبان سال گذشته، خاطرنشان کرد: ایران شیعه خانه اهل‌بیت (ع) است گنجینه‌های داریم فناناپذیر همین جوانان و شهدایی که در عرصه‌های مختلف برای سرافرازی نظام و اسلام جانفشانی کردند گنجینه‌های پایان‌ناپذیر هستند و به گفته امام راحل هر ملتی که هنر شهادت را یاد گرفت برای همیشه سرافراز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha