• جمعه / ۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402080503394
  • خبرنگار : 71129

رئیس جدید مجلس نمایندگان: درخواست‌های کمک مالی به اسرائیل و اوکراین باید جدا در نظر گرفته شوند

رئیس جدید مجلس نمایندگان: درخواست‌های کمک مالی به اسرائیل و اوکراین باید جدا در نظر گرفته شوند
مایک جانسون رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا

رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا گفت، کمک مالی برای حمایت از رژیم صهیونیستی و اوکراین باید از هم جدا شوند و پیشنهاد کرد که از بسته کمک مالی مشترک ۱۰۶ میلیارد دلاری بایدن برای رژیم صهیونیستی و اوکراین حمایت نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک جانسون، رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا نگرانی خود را به صورت کلی درباره کمک مالی برای اوکراین ابراز داشت و گفت، بر این باور است که تامین کمک مالی برای رژیم صهیونیستی باید به واسطه کاهش بودجه از سایر اهداف تامین شود.

وی همچنین روز پنجشنبه با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرد و گفت به کارمندان کاخ سفید اعلام کرده «اجماع ما در میان جمهوری خواهان مجلس بر این است که باید این موضوعات (کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی) را جدا از هم در نظر بگیریم.»

بایدن از کنگره می‌خواهد ۱۰۶ میلیارد دلار کمک مالی تکمیلی ارائه کند که بخش عمده‌ای از این پول برای تقویت دفاع اوکراین و مابقی آن بین رژیم صهیونیستی، هند- اقیانوسیه و تقویت مرزها تقسیم شود.

رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا همچنین در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز درباره کمک مالی به اوکراین گفت: می‌خواهیم بدانیم هدف چیست، آخر بازی در اوکراین چیست. کاخ سفید آن را مشخص نکرده است.

بایدن شرط می‌بندد که تامین مالی برای رژیم صهیونیستی و مساله مهاجرت به جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان که از ارسال پول اضافی به اوکراین برای حمایت از این اقدام محتاط هستند، کمک خواهد کرد.

مایک جانسون همچنین گفت: اسرائیل یک مساله جداگانه است. ما قصد داریم یک بودجه مستقل برای اسرائیل که بیشتر از ۱۴ میلیارد دلار می‌شود، ارائه دهیم.

این بسته شامل ۱۴.۳ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی به منظور تامین ملی پشتیبانی موشکی و هوایی و سایر ابتکارعمل‌ها و همچنین مبلغ ۶۱ میلیارد دلار برای اوکراین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha