• پنجشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402080403058
  • خبرنگار : 71660

گام سناتورهای آمریکایی برای جدا کردن کمک‌های تل‌آویو از کی‌یف

گام سناتورهای آمریکایی برای جدا کردن کمک‌های تل‌آویو از کی‌یف

روزنامه وال استریت ژورنال امروز (پنجشنبه) گزارش داد، گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی لایحه‌ای ارائه کرده‌اند که کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی را از اوکراین جدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، همزمان با حملات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به غزه و حمایت واشنگتن از این اقدامات تل‌آویو، گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی لایحه‌ای را به کنگره ارئه کرده‌اند که بر اساس پیش‌نویس آن؛ «میلیاردها دلار» به رژیم صهیونیستی ارسال می‌شود، اما اوکراین شامل این طرح نمی‌شود.

وال استریت ژورنال نوشت: جدا کردن کمک‌های اسرائیل از توقف کمک‌ها در مجلس نمایندگان جلوگیری می‌کند؛ مجلسی که تعداد جمهوری‌خواهانی که مخالف کمک مالی به اوکراین هستند در حال افزایش است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته از کنگره خواست تا بسته امنیتی ۱۰۶ میلیارد دلاری را تصویب کند که شامل ۶۱.۴ میلیارد دلار کمک اضافی برای اوکراین، ۱۴.۳ میلیارد دلار کمک دیگر برای رژیم صهیونیستی و ۱۰.۶ میلیارد دلار برای امنیت مرزی ایالات متحده است.

در حال حاضر بسیاری از جمهوری‌خواهان به کاخ سفید فشار می آورند تا صرفا بر «تغییرات سیاست مرزی» تمرکز کند.

طبق گزارش روزنامه آنلاین «کی‌یف ایندیپندنت»، پس از انتصاب «مایک جانسون» به عنوان رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از کمک‌های اضافی به اوکراین حمایت می‌کند، گفت: ما همگی حمایت می‌کنیم. ما شرایطی را خواهیم داشت که طبق آن حمایت‌ از اوکراین را انجام می‌دهیم.

وی در ادامه افزود: ما خواستار پاسخگویی و اهدافی شفاف از سوی کاخ سفید هستیم اما گفت‌وگوهایی را در این خصوص خواهیم داد که به نظرم مفید و سازنده خواهند بود.

جانسون، یکی از وفادارترین حامیان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در کنگره، پیشتر از منتقدان ارسال کمک به اوکراین بوده است. در ماه مه ۲۰۲۲، جانسون به بسته کمکی ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین رای منفی داد و مدعی شد که تمرکز او بر «حل چالش‌های اقتصادی داخلی» است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha