• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402080302532
  • خبرنگار : 50553

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین برگزار شد

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین برگزار شد

ایسنا/قزوین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین به جهت بررسی مشکلات چند شرکت تولیدی قزوین از جمله بدهی مالیاتی شرکت کنتور سازی برگزار شد.

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید امروز سوم آبان ۱۴۰۲ با حضور علی رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین، عزیزالله عباسپور مدیرکل امور مالیاتی قزوین، دیگر مدیران دستگاه‌ها و مدیرعامل برخی از شرکت‌های تولیدی استان در استانداری برگزار شد.

در این کارگروه به مشکلات و مسائل مالیاتی چند شرکت از جمله کنتور سازی (اشتغال برای ۹۶ نفر)، شرکت دیبا پود (اشتغال برای ۴۲۰)، شرکت بلورک البرز (اشتغال برای ۲۵۰ نفر)، شرکت یاتاقان بوش (اشتغال برای ۵۸۰ نفر)، شرکت ویتانا (اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر) و شرکت شیشه قزوین (اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر) رسیدگی شد.

به گزارش ایسنا، علی رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین در این ستاد اظهار کرد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در تلاش هستیم که مشکلات بر سر راه تولید را حل کنیم تا قدمی مؤثر در تحقق شعار سال و عمل به فرمان مقام معظم رهبری برداریم.

وی افزود: مواردی که در این ستاد مطرح می‌شود مشکلاتی است که تولید کنندگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند که بخشی از این مشکلات ناشی از قوانین و قواعدی هست که وجود دارد، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با توجه به اختیاراتی که دارد درصدد رفع این مشکلات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین گفت: دستور جلسات این ستاد معمولاً از طرف دستگاه اجرایی و یا متقاضی است و  دستگاه اجرایی اگر بخواهد تسهیلی انجام دهد نیاز به موافق ستاد تسهیل دارد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز مشکلات شرکت‌ها در حوزه بدهی‌های مالیاتی تعهدات مالیاتی، تعهدات تأمین اجتماعی، مسائل بانکی و موارد گمرکی بررسی شد، این مشکلات با مصوبات در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همچون تسهیل در ترخیص کالاها برطرف می‌شود.

رحمانی بیان کرد: در این جلسه برای رفع مشکلاتی که مصوبه صادر می‌شود قطعاً تخلفی در آن مشکل وجود نداشته و در این باره مطمئن هستیم، در این ستاد قصد داریم که در زمان کوتاه‌تری به مشکلات تولید در استان رسیدگی کنیم.

وی افزود: در برخی موارد که ممکن است اختیارات بسیاری در استان نداشته باشیم نیز به صورت ملی مکاتبه می‌کنیم تا این موارد هم انجام شود، هم اکنون نیز در سطح ملی در حال مذاکره هستیم تا در ماشین‌آلات استثناهایی وجود داشته باشد که وقتی تسهیلی انجام می‌شود تمامی ماشین آلات از گمرک ترخیص شود چرا که ماندن ماشین آلات در گمرک نفعی به حال کسی ندارد و لازم است سریع‌تر ترخیص صورت گیرد.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین در پایان تصریح کرد: همچنین در تلاش هستیم در این ستاد در حوزه تحول صادرات نیز قدم‌هایی مثبتی برداریم تا اتفاقات خوب رقم بخورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha