• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402080302261
  • خبرنگار : 50204

استاندار مرکزی:

پیاده سازی راه حل درست، نیازمند کاربست روش‌های صحیح و دقیق علمی است

پیاده سازی راه حل درست، نیازمند کاربست روش‌های صحیح و دقیق علمی است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: مسائل روزمره و گره های قدیمی نباید مانع اتخاذ راه حل ها و کاربست نگاه علمی و دقیق در تشخیص و اولویت بندی نظام مسائل استان شود.

فرزاد مخلص‌الائمه سوم آبان در مراسم بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی استان مرکزی اظهار کرد: نگاه برنامه ریزی در استان مرکزی ارتقا یافته که جای تقدیر دارد.

وی اظهار کرد: با یکسری مسائل کهنه و یک عقب افتادگی قدیمی مواجه هستیم و برخی موضوعات به موقع تعیین تکلیف و حل نشده است، این کمبودها و مشکلات اعتباری گاهی مدیران را به سوی کاربست راه های فوری سوق می دهد که ممکن است بواسطه آنها سلسله مسائل دیگری خلق شود.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه در حوزه های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی مسائل و مشکلاتی وجود دارد، ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی های پویا و فعالانه به نقاط مطلوب دست پیدا کرد. پیاده سازی راه حل درست نیازمند کاربست روش های صحیح و دقیق علمی است.

وی بیان کرد: برای اینکه بتوان مسائل عدیده پیرامون را حل کرد باید استفاده از روش علمی درست و تشویق مدیران مورد توجه قرار گیرد.

نوربخش عسگری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریز استان مرکزی نیز بیان کرد: آمار در جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نقشه راهی برای توسعه کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تعدد آمار، سردرگمی ایجاد می‌کند افزود: در شعار امسال در حوزه آمار و برنامه‌ریری، حکمرانی داده مد نظر قرار گرفته تا داده‌ها ساماندهی شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تصریح کرد: یکی از محورهایی که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دنبال می‌کند، زیرساخت داده‌های مکانی است. در ۲۳ دستگاه بیش از ۴۵۰ سرویس اطلاعاتی مکانی را در استان بارگذاری کرده‌اند و مکان یابی ۶۸۱ پروژه عمرانی با اعتبار استانی و ۹۷ پروژه عمرانی با اعتبار ملی نیز در دستور کار است.

عسگری با اشاره به اینکه حدود ۲۳ طرح آماری توسط این سازمان در دست اجراست که در طول سال انجام می‌شود گفت: به روزرسانی نقشه‌ها و بهنگام سازی فایل‌های جغرافیایی از اقداماتی است که در حوزه آمار و برنامه‌ریزی با جدیت پیگیری می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha