• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402080302046
  • خبرنگار : 71610

شگردی که حماس برای فریب دفتر نتانیاهو قبل از طوفان الاقصی به کار برد

شگردی که حماس برای فریب دفتر نتانیاهو قبل از طوفان الاقصی به کار برد

یک شبکه رسمی صهیونیستی جزئیات جالبی را درباره غافلگیری رژیم صهیونیستی در جریان عملیات «طوفان الاقصی» فاش و اعلام کرده است که جنبش حماس با یک «خدعه» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر را فریب داد تا متوجه آمادگی شاخه نظامی‌اش برای آغاز این عملیات نشود.

به گزارش ایسنا، شبکه «کان ۱۱»، یکی از شبکه‌های شرکت عمومی پخش‌همگانی رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد، جنبش حماس چند هفته قبل از اغاز عملیات «طوفان الاقصی» نامه‌هایی را به دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم ارسال و آمادگی خود را برای تبادل اسرا و آزاد کردن «هدار گولدن»، «شاؤول آرون» و همچنین «آورا آوراهام منگیستو»، سه نظامی اسیر صهیونیست در غزه اعلام کرد.

این شبکه گزارش داد، حماس با این اقدام تلاش کرد تا توجه مقامات رژیم صهیونیستی را از تحولات و اقدامات میدانی منحرف کرده و آنها را به یک مذاکرات فشرده و غیر مستقیم از طریق میانجیگران و در بالاترین سطح سیاسی در این رژیم مشغول کند طوری که مقامات دفتر نتانیاهو به این مسئله مشغول شدند و در مقابل گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس برای انجام بزرگ‌ترین حمله خود به مواضع رژیم صهیونیستی آماده شد.

در گزارش این شبکه آمده است که مذاکرات فشرده در دو سال گذشته در تلاش برای دستیابی به توافق مبادله اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی صورت گرفته بود، اما این مذاکرات در چند ماه گذشته تشدید شد. این مذاکرات از طریق چند میانجی از یک سو و دفتر نتانیاهو از سوی دیگر و با نظارت ژنرال آوی گیل، منشی نظامی نتانیاهو انجام شد.

طبق این گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از پایان مسؤولیت «یارون بلوم» در سمت هماهنگ کننده امور اسرا و مفقودین از حدود یک سال گذشته هیچ شخصی را به عنوان جانشین وی منصوب نکرد و این اقدام بیانگر آن است که مذاکرات اخیر مستقیما توسط خود نتانیاهو مدیریت می‌شد و آوی گیل اقدامات هماهنگی آن را انجام می‌داد. یک منبع مطلع در این باره فاش کرد: مذاکرات دارای فراز و نشیب زیادی بود، اما گاهی حماس طوری رفتار می‌کرد که صهیونیست‌ها گمان کنند دستیابی به توافق بسیار نزدیک است.

مقاومت فلسطین به رهبری گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس ۱۵ مهر عملیات غافلگیرکننده‌ای را تحت عنوان «طوفان الاقصی» آغاز کرد و همزمان با حملات راکتی، حمله زمینی را به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه غلاف غزه انجام داد.

این عملیات امروز (چهارشنبه) وارد نوزدهمین روز شده و حملات راکتی و موشکی مقاومت به سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به جنایات صورت گرفته علیه غیرنظامیان در نوار غزه همچنان ادامه دارد.

این عملیات ترس به جان ساکنان این شهرک‌ها انداخته و بیشتر آنها این شهرک‌ها را تخلیه و از منطقه فرار کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha