• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402080301941
  • منبع : نمایندگی سمنان

نظارت ۴۲۰ عضو نظام مهندسی ساختمان استان سمنان بر پروژه‌های ساخت‌وساز نهضت ملی مسکن

نظارت ۴۲۰ عضو نظام مهندسی ساختمان استان سمنان بر پروژه‌های ساخت‌وساز نهضت ملی مسکن

ایسنا/سمنان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان از همکاری و نظارت ۴۲۰ مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان بر اجرای پروژه‌های ساخت و ساز در استان و خصوصا پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.

مهدی حکیمی ۳آبان ماه در نشست اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با مدیرکل راه و شهرسازی استان که در محل اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور اعضاء هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد اظهار کرد: براساس قوانین جدید کلیه فعالیت‌های اجرائی در پروژه های ساختمانی می‌بایست از طریق مجریان و سرپرستان کارگاه صورت پذیرد.

وی با تقدیر از هم‌افزایی دستگاه‌های مسوول در این بخش ادامه داد: استفاده از مجری ذیصلاح در ساخت و سازهای استان به عنوان یک الزام قانونی با تلاش و پیگیری هیات مدیره دوره نهم و مشارکت حوزه معاونت عمرانی و مدیران کل راه و شهرسازی اجرایی شد.

 وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۴۲۰ نفر از مهندسان عضو سازمان استان در مباحث کنترلی با نظام مهندسی همکاری دارند و تمامی ساختمان‌ها حتی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن با نظارت مهندسین و مدیریت سرپرستان کارگاه مشغول به فعالیت هستند.

دبیر کمیسیون روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌های کشور از آمادگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برای همکاری در خصوص طراحی‌ها با استفاده از فن آوری‌های نوین و اجرا در پروژه ۱۰۰۰ واحدی دامغان خبر داد و تصریح کرد: در پروژه احداث ۳۴ هزار واحدی نهضت ملی مسکن شهر جدید ایوان‌کی رویکرد مسئولان نیازمندی به رعایت فن آوری‌های نوین و بهره برداری بهینه از انرژی به عنوان الزامات قانونی است.

وی افزود: با توجه به الزامات قانونی درج شده در مبحث ۱۱ مقررات ملی صنعت ساختمان آمادگی لازم از طرف این سازمان وجود دارد تا آموزش های لازم در خصوص اجرایی شدن مبحث ۱۱ به طور ویژه به سازندگان شهر جدید ایوانکی انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان نیز گفت: می بایست نظارت بر اجرای پروژه های ساختمانی با دقت بیشتری صورت پذیرد تا کیفیت ساخت، مسائل بحرانی بعدی را به وجود نیاورد.

سید محمد حسینی طباطبایی افزود: در تلاش هستیم تا الگوهای ساخت را به صورت پایلوت وارد استان کنیم و تمهیدات لازم در این زمینه را پیش‌بینی کرده ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha