• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402080301854
  • خبرنگار : 71145

حمله موشکی رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین/ شهدای کرانه باختری به ۱۰۳ تن رسید

حمله موشکی رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین/ شهدای کرانه باختری به ۱۰۳ تن رسید

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، هفت فلسطینی در عملیات‌های ارتش رژیم صهیونیستی در بامداد چهارشنبه در کرانه باختری به شهادت رسیدند به این ترتیب از هفتم اکتبر و از زمان آغاز جنگ غزه، ۱۰۳ تن در کرانه باختری شهید شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین در اطلاعیه‌ای تشریح کرد: بامداد امروز هفت شهروند بر اثر اصابت گلوله و موشک اشغالگران به شهادت رسیدند که چهار شهید در جنین، یک شهید در قلقیلیه، یک شهید در قلندیا و یک شهید در طولکرم بودند.

نیروهای اشغالگر با همراهی دو بلدوزر نظامی به شهرک بورقین، وادی بورقین و منطقه مورد نظر در نزدیکی اردوگاه جنین یورش بردند و تک تیراندازهای خود را بر بام تعدادی از خانه‌ها و ساختمان‌ها مستقر کردند. پس از آن یک هواپیمای رژیم صهیونیستی حداقل دو موشک به سمت گروهی از شهروندان در مجاورت اردوگاه جنین شلیک کرد که منجر به شهادت چهار شهروند و زخمی شدن تعدادی دیگر شد. جراحات تعدادی از آنها وخیم توصیف شد که به بیمارستان‌های شهر جنین منتقل شدند.

دکتر وسام بکر رئیس بیمارستان دولتی جنین گفت: سه شهید به بیمارستان منتقل شدند و شهید سوم به بیمارستان ابن سینا انتقال یافت و حدود ۲۳ نفر از شهروندان هم مجروح شدند که حال تعدادی از آنها وخیم است.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) با اشاره به اینکه «نیروهای اشغالگر مانع رسیدن آمبولانس‌ها به مجروحان شدند و به سمت مجروحان گلوله شلیک کردند»، خاطرنشان کرد: همزمان با تهاجم نیروهای اشغالگر، برق چندین محله در شهر جنین قطع شد.

از سوی دیگر، گردان‌های القدس - تیپ جنین از انفجار مواد منفجره در خودروهای ارتش رژیم صهیونیستی که قصد هجوم به اردوگاه جنین را داشتند، خبر داد و وقوع تلفاتی در صفوف نیروهای صهیونیست را تایید کرد.

این گروه افزود: زمانی که نیروهای اشغالگر به محور هدف حمله کردند، با آنها مقابله کرده و تلفات قطعی در بین صفوف آنها وارد کردیم.

تیپ جنین بر آمادگی خود برای رویارویی در هر زمان و در هر شرایطی تاکید کرد و گفت: در نبرد طوفان الاقصی چیزهای بیشتری داریم.

تیپ جنین به مردم ثابت قدم غزه ادای احترام کرد که با خون خود شگفت‌انگیزترین حماسه‌ها را در برابر ماشین ظلم و شر مطلق به نام رژیم صهیونیستی می‌نویسند.

این تیپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزان آن در رویارویی شب گذشته با رژیم صهیونیستی عملیات ویژه انجام داده و سلاح‌های جدیدی را وارد خدمت کردند.

در این بیانیه اشاره شده است: استفاده رژیم صهیونیستی از هواپیماهای جنگی در جریان درگیری‌ها در اردوگاه جنین، نشان از بزدلی سربازانش، ناتوانی آنها در مقابله مستقیم، درماندگی آنها در مقابل مجاهدان ما و سنگر گرفتن آنها در پشت خودروهای زرهی‌شان دارد.

رویترز گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی در جریان درگیری با «مبارزان فلسطینی» دست به حمله پهپادی به جنین زده است.

خبرنگار الجزیره گفت که نیروهای صهیونیست حملاتی را به منازل تعدادی از رهبران حماس در نزدیکی جنین در کرانه باختری انجام دادند.

اشغالگران به اردوگاه قلندیا یورش بردند

خبرنگار الجزیره گفت: نیروهای اشغالگر اسرائیل به اردوگاه قلندیا در شمال بیت المقدس اشغالی و به تعدادی از منازل یورش بردند. وزارت بهداشت فلسطین همچنین گزارش داد که یک شهید اهل قلندیا که براثر گلوله‌های رژیم صهیونیستی مجروح شده بود به مجتمع پزشکی فلسطین در رام الله منتقل شد.

حمله صهیونیست‌ها به قلقیلیه

شاهدان عینی به خبرگزاری آناتولی گفتند که نیروهای اشغالگر در شهر قلقیلیه تعدادی از خانه‌ها را تفتیش کردند که منجر به درگیری با ده‌ها فلسطینی شد که طی آن ارتش از گلوله‌های واقعی و فلزی استفاده کرد.

منابع محلی نیز از شهادت یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران در شهر قلقیلیه در کرانه باختری خبر دادند.

همچنین اعلام شد که یک جوان دیگر اهل شهرستان طولکرم بر اثر تجاوزات چند روز پیش اشغالگران به قرارگاه نور شمس بر اثر جراحات وارده به شهادت رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha