• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402080100840
  • خبرنگار : 50286

مدیرکل راهداری جنوب کرمان عنوان کرد 

اجرای پروژه‌های راهداری منوجان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد/ بهره‌برداری از محور دهکهان تا پایان سال

اجرای پروژه‌های راهداری منوجان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد/ بهره‌برداری از محور دهکهان تا پایان سال

ایسنا/کرمان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: پروژه‌های راهداری، راه روستایی و حمل و نقلی شهرستان منوجان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجراست.

مجتبی محمودی عصر امروز، یکم آبان ماه در حاشیه بازدید از روند اجرایی پروژه‌های شهرستان منوجان اظهار کرد: محور دهکهان_بجگان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و بیش از ۶۰۰۰ خانوار از راه دسترسی مناسب برخوردار می‌شوند.

وی افزود: پل در حال تکمیل دهنو جهت بهره‌مندی اهالی بخش مرکزی منوجان و پل تجدانو برای بهره‌مندی ۱۰۰۰ خانوار با اعتباری بالغ بر بیش از ۵۶ میلیارد تومان طی چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

محمودی از در دست اقدام بودن ۱۰ کیلومتر راه روستایی برای برخورداری بیش از ۱۰۰۰ خانوار از راه مناسب در حوزه شهرستان منوجان خبر داد و افزود: طی سال مالی گذشته نیز ۲۱ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان برای بهرمندی بیش از ۲۰۰۰ خانوار احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از تعمیر و مرمت پل ۱۰ دهانه پنج متری محمدآباد به تیاب که در سنوات قبل در اثر سیلاب آسیب دیده بود، سخن به میان آورد و افزود: در راستای تقویت این پل نیز سه دهانه شش متری با اعتبار هفت میلیارد تومان به آن اضافه شده که زمینه تردد برای ۱۳۰۰ خانوار را نیز فراهم می‌کند. 

وی به رشد بیش از ۱۷ برابری اعتبارات راهداری جنوب کرمان در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: تخصیص و جذب ۱۰۴۰ میلیارد تومان اعتبار در سال مالی ۱۴۰۱ حکایت از رشد و افزایش اعتبارات در این دولت دارد. 

به گزارش ایسنا، جمشید سراجی فرماندار منوجان نیز در این بازدید احداث محور دهکهان به بجگان را با توجه به اتصال بخش آسمینون در شهرستان منوجان به دهکهان در شهرستان کهنوج، کوتاه‌تر شدن راه ارتباطی و دسترسی مناسب‌تر و راحت‌تر مردم و کاربران جاده‌ای را مهم دانست و گفت: با اعتباری که در کمیته برنامه‌ریزی گذاشته شد و با مساعدت استاندار کرمان و مدیرکل راهداری جنوب هم اکنون شاهد پیشرفت فیزیکی قابل قبول این محور هستیم.

وی احداث محور آباد بی بی به جغین، با توجه به اتصال و کوتاه‌تر شدن مسیر ارتباطی شهرستان منوجان در استان کرمان و شهرستان میناب در استان هرمزگان را الزامی عنوان کرد و افزود: این محور می‌تواند علاوه بر این در امر پدافندی و حمل و نقل نیز بعنوان یک محور جایگزین استفاده شود.

فرماندار منوجان از اهمیت احداث پل‌های دهنو در محور منوجان به قلعه گنج گفت و اظهار کرد: در هنگام بروز سیلاب راه ارتباطی منوجان به قلعه‌گنج مختل می‌شد که خوشبختانه عملیات احداث آن رو به اتمام است و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و اهالی بیش از ۳۰ روستا از مزیت‌های آن بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha