• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402080100758
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

ثبت اطلاعات خرید و فروش طلا در سامانه جامع تجارت الزامی است

ثبت اطلاعات خرید و فروش طلا در سامانه جامع تجارت الزامی است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، گفت: همه تولیدکنندگان و فروشندگان عمده و خرده طلا و جواهر موظف هستند معاملات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

محمدجعفر عظمایی در جمع خبرنگاران، افزود: طبق تبصره چهار ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ثبت معاملات انواع طلا اعم از آب‌شده، شمش، مسکوکات و مصنوعات در سامانه جامع تجارت الزامی است و تخلف از ضوابط مذکور، موجب محکومیت به ضبط کالا و پرداخت جریمه برابر ارزش کالا خواهد شد.

وی ادامه داد: نظر به اهمیت بازار طلا هم از جهت تولید و ظرفیت اشتغال‌زایی و افزایش صادرات و هم بدلیل وجود برخی تخلفات مانند قاچاق، اعضای اتحادیه این صنف باید ضمن ثبت معاملات خود، میزان نگهداری و اطلاعات نقل و انتقال طلا و جواهرات از شهری به شهر دیگر را نیز در این سامانه ثبت کنند.

عظمایی با اشاره به اثرات مثبت این اقدام اظهار کرد: این اقدام، دو اثر مهم در بازار دارد، اول اینکه رصد دائمی و مستمر این کالا و گردش کار آن در اقتصاد را در پی دارد و دوم اینکه مصرف‌کننده نهایی از خرید خود اطمینان حاصل خواهد کرد، زیرا مشخصات فروشنده و خریدار و قیمت آن توسط فروشنده در سامانه جامع تجارت در همان لحظه خرید ثبت خواهد شد.

وی گفت: پیش از این کلاس‌های آموزشی در این خصوص جهت اعضا اتحادیه و صنف برگزار شده است و بازرسی‌های دوره‌ای با حضور نهادهای نظارتی در حال انجام است.

مدیرکل صمت آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی طلا و جواهرات و سنگ‌های تزئینی در تبریز تشریح کرد: دریافت کد نقش در سامانه جامع تجارت از سوی متقاضیان شرکت در این نمایشگاه نیز الزامی است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، این گزارش می‌افزاید، فعالین تجاری می‌توانند برای ثبت اطلاعات خود به درگاه سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha