• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402080100695
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل صمت گلستان خبر داد:

رشد ۳۷ درصدی صادرات گلستان

رشد ۳۷ درصدی صادرات گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان از صادرات تولیدات استان به ۳۳ کشور دنیا خبر داد.

درویشعلی حسن‌زاده عصر دوشنبه یکم آبان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بیشترین صادرات گلستان به کشور همسایه ترکمنستان بوده است، اظهار کرد: بیشترین میزان صادرات با ۳۱ درصد متعلق به کشور ترکمنستان است که با رشد ۴۸ درصدی مواجه بوده و بعد از آن کشور هدف صادرات گلستان با ۲۲ درصد صادرات در رتبه دوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه این میزان صادرات به لحاظ وزنی ۲۵۹ هزار تن بوده که نسبت به سال گذشته در همین مدت ۵۲ درصد رشد داشته است، گفت: در ۶ ماه اول امسال انواع محصولات و تولیدات استان گلستان به ارزش ۱۴۱ میلیون دلار صادر شده که نسبت به مدت مشابه در همین مدت ۳۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ادامه داد: در حال حاضر محصولـات و تولیدات آهن‌آلات، خوراک آبزیان، ورقه لاستیکی، کف‌پوش، رب گوجه‌فرنگی به ۳۳ کشور دنیا از جمله ازبکستان، ترکمنستان، عراق، پاکستان صادر می‌شود.

حسن‌زاده عدم آشنایی بافندگان و صادرکنندگان فرش ترکمن به بازارهای صادرات جهانی را مهمـ‌ترین مشکل این بخش نام برد و گفت: صادرکنندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف و ترکمن باید توجه داشته باشند که سلیقه و نیاز مصرف‌کننده در کشورهای جهانی تغییر کرده و لازم است محصولات خود را مطابق با این سلـایق تولید و عرضه کنند.

وی با تاکید بر اهمیت شناساندن فرش ترکمن در بازارهای جهانی بیان کرد: عدم شناسنامه و اصالت فرش سبب شده تا کشوری مانند نپال که کیفیت تولیدات آن بسیار پایین‌تر از فرش ترکمن است، حرف اول دنیا را بزند و بازار صادرات جهان را در دست بگیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ابراز کرد: برای رفع مشکل تولیدکنندگان فرش دستباف و ترکمن در تلاش هستیم تا از بین این جامعه هدف کارگزاری را انتخاب کرده و با حمایت از آن بتوانیم نظام مسائل این بخش از تولیدات را رفع کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha