• شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402072920714
  • خبرنگار : 50160

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان:

سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش اصلی‌ترین نقشه‌راه تعلیم و تربیت کشور است

سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش اصلی‌ترین نقشه‌راه تعلیم و تربیت کشور است

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: تعامل هر چه بهتر اولیا و مربیان، تربیت دانش‌آموزان مطلوب برای جامعه آینده را در پی خواهد داشت.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت تعامل خانواده‌ها با مدارس به منظور انجام کامل برنامه‌های موردنظر دستگاه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: می‌دانیم مدرسه زمانی می‌تواند چرخه تعلیم و تربیت را به صورت کامل و منظم به مرحله اجرا رسانده و به موفقیت برساند تا هماهنگی مطلوبی با اولیا دانش‌آموزان داشته باشد.

 وی در ادامه به اهمیت بستر تربیتی خانواده اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان از بدو تولد تا سن ۷ سالگی و ورود به مدرسه به طور کامل در اختیار اولیا بوده و بخش مهم شخصیت دانش‌آموز در این دوران شکل می‌گیرد. محیط تربیتی خانواده تاثیر چشمگیری در نحوه تعامل دانش‌آموز با معلم و سایر همکلاسی‌های خود در مدرسه دارد. به همین علت تقویت و تداوم ارتباط موثر اولیا با مدارس بسیار مهم و مورد تاکید دستگاه تعلیم و تربیت است.

این مسئول در ادامه با تاکید بر ضرورت ایجاد ارتباط تنگاتنگ میان اولیا و مدارس، گفت: رسیدن به اهداف تربیتی مطلوب دستگاه تعلیم و تربیت در گرو ایجاد ارتباط تنگاتنگ میان اولیا دانش آموزان و معلمان و کادر اجرایی مدارس است. مشارکت خانواده‌ها در اجرای برنامه‌ها در مدارس سبب نزدیکی نگرش اولیای دانش‌آموزان و اولیای مدرسه به یکدیگر می‌شود که این امر در تصمیم‌گیری چالش‌ها و مسائل مدرسه بسیار مفید است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به تاثیر تقویت ارتباط مردم با مدرسه در ایجاد رضایت‌مندی حداکثری از آموزش‌وپرورش در جامعه، افزود: تقویت مشارکت اولیا در مدارس سبب آگاهی هر چه بیشتر تصمیم‌گیران دستگاه تعلیم و تربیت از انتظارات جامعه از مدارس می‌شود و می‌تواند منجر به اتخاذ تصمیم صحیح و ایجاد رضایت‌مندی حداکثری شود.

اسماعیلی در ادامه به اهمیت نزدیکی نگاه اولیا و مدرسه به یکدیگر پرداخت و گفت: تلاش برای نزدیکی هر چه بیشتر دیدگاه اولیا و مدارس به یکدیگر آسیب‌های تربیتی ناشی از تضاد نگاه‌ها را به حداقل رسانده و منجر به تاثیرگذاری حداکثری مدرسه در دانش‌آموزان می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه ویژه مشارکت اولیا در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، خاطرنشان کرد: براساس سند تحول بنیادین آموزش‌و پرورش که اصلی‌ترین نقشه‌راه تعلیم و تربیت کشور محسوب می‌شود، اولیا دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین ارکان تربیتی و یکی از مهمترین عناصری هستند که در رسیدن به هدف غایی مدرسه، این نهاد مهم تربیتی را همراهی می‌کنند و جایگزین دیگری نیز ندارند. پس ایجاد زمینه مطلوب برای تعامل هر چه بهتر اولیا و مربیان از اهمیت والایی برخودار است. تعامل هر چه بهتر و اولیا و مربیان سبب تربیت دانش‌آموزان مطلوب برای جامعه آینده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha