• جمعه / ۲۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1402072820039
  • خبرنگار : 71506

آلبانی به تیم‌های کشتی ایران ویزا نداد/ ایران غایب بزرگ کشتی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان!

آلبانی به تیم‌های کشتی ایران ویزا نداد/ ایران غایب بزرگ کشتی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان!

کشور آلبانی در اقدامی خلاف عرف و قوانین بین‌المللی از دادن ویزا به تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران خودداری کرد.

به گزارش ایسنا،‌علی رغم پیگیری‌های فدراسیون کشتی از کانال‌های مختلف و حتی درخواست از اتحادیه جهانی کشتی، آلبانی از دادن ویزا به کشتی گیران ایران برای حضور در رقابت‌های امیدهای جهان خودداری کرد تا ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی فرصت حضور در این مسابقات مهم را از دست بدهد.

فدراسیون کشتی نیز در واکنش به این اتفاق نوشت: «روابط بین الملل فدراسیون حدود یک ماه پیش برای حضور تیم‌های ملی کشتی امید ایران در رقابت‌های جهانی، مدارک لازم را به فدراسیون کشتی کشور آلبانی و اتحادیه جهانی ارائه داد.

در ادامه علی‌رغم پیگیری‌های رسمی و غیررسمی فدراسیون کشتی از مبادی ذی‌ربط و قول‌های همکاری از سوی فدراسیون کشتی آلبانی و همچنین پیگیری‌های فدراسیون کشتی ایران از اتحادیه جهانی کشتی، کشور آلبانی به دلایل سیاسی از دادن ویزا به جوانان برومند کشورمان که شانس اول قهرمانی در این مسابقات محسوب می‌شدند، خودداری کرد.

فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک کشورمان اعتراض شدید خود را به نهادهای ذی‌ربط در این باره داشته و پیگیر احقاق حق ورزشکاران کشورمان خواهند بود.

هرچند واضح است که چرا کشور آلبانی که دشمنی خود را به مردم ایران ثابت کرده به چه دلیل و در حمایت از چه کسانی دست به این اقدام خارج از عرف و بر خلاف قوانین بین المللی زده است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۸ ۱۹:۱۸

آلبانی فقیرترین کشور اروپا و نیازمندترین کشور اروپایی به کمک های خارجی بوده و هست . آمریکا هم از این شرایط آلبانی استفاده کرده و انتقال تروریست های سازمان منافقین را به مقامات آلبانی که آرزو داشتند در محاسبات شمرده شوند قبولاند. حالا این آلبانی در حال خوش رقصی است. یکبار هم مقدونیه برای چین از این بازیها درآورد و پکن در موقع مقتضی ،مقدونیه را سرجایش خود نشاند.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۱۰:۵۶

اتحادیه جهانی کشتی بارها اعلام کرده که مخالف دخالت سیاست در ورزش است که این خود البته جای بحث و جدل بسیار دارد لیکن عناد و عدم همکاری آشکار دولت آلبانی صرفاً به دلایل سیاسی که منجر به عدم صدور ویزا برای تیم‌های امید کشتی آزاد و فرنگی کشورمان گردید نمی‌تواند از جانب اتحادیه جهانی کشتی بدون پیامد بماند این اتحادیه نه‌فقط باید مواخذه سنگینی برای فدراسیون کشتی آلبانی درنظر بگیرد بلکه باید غرامت درخور و مناسبی برای فدراسیون کشتی و ورزشکاران ایرانی که شانس نخست قهرمانی بودند پرداخت شود. مسابقات قهرمانی کشتی امیدهای حهان نمی‌تواند به صحنه زورگویی یک کشوری که خود هیچ جایگاهی در این ورزش ندارد تبدیل شود.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۱۲:۱۹

ایران الان باید به تصمیم روسیه وچین بابت ورزش شبه المپیک به پیوندد ودوستانمان راهم ترغیب کند،مثل عراق سوریه یمن فلسطین ودیگرکشورها را عضو کنند؛لعنت به اروپای غربی،اسرائیل وامریکا

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۲۳:۳۹

خودمون تو کشور یه المپیک درست میکنیم وهمیشه خودمون اول میشم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۲۳:۴۴

چه بهتر که را نداده چون اگر راه میداد آقای دبیر با کشتی گیرها نماز جمعه این هفته غایب بودن