• پنجشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402072719468
  • خبرنگار : 50614

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد خبر داد

ایجاد معابر پاییزی در ۳۵ بوستان مشهد

ایجاد معابر پاییزی در ۳۵ بوستان مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از ایجاد معابر پاییزی در ۳۵ بوستان مشهد به منظور بهره‌مندی شهروندان از زیبایی‌های پاییز خبر داد.

حامد فیض‌الهی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به حس خوب برگ‌های خزان زیر پای مردم، عنوان کرد: با توجه به اینکه طبیعت پاییز در شهر مشهد رنگ و روی خاص خود را دارد برنامه‌ریزی کرده‌ایم به منظور بهره‌مندی شهروندان از زیبایی‌های پاییز، از ابتدای آبان ماه که فصل خزان را به طور کامل داریم تمهیداتی با عنوان معابر پاییزی در معبرهای ۳۵ بوستان شهر مشهد ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اجرای این معابر در پارک‌های تمام مناطق مشهد، خاطرنشان کرد: این معابر در بوستان مهر منطقه یک، بوستان‌های پردیس و حجاب در منطقه دو، بوستان بهار در منطقه سه، بوستان‌های بهشت، بسیج و ارم در منطقه چهار، بوستان‌های وحدت، فروغی، رستگار، رضوی و گلشهر در منطقه پنج، بوستان‌های رجا، محمدیه، پامچال و نصرت در منطقه ۶، بوستان‌های غدیر، میرزا کوچک‌خان و سلام در منطقه هفت، بوستان‌های کوهسنگی و باغ ملی در منطقه هشت، بوستان‌های وکیل‌آباد، لاله و فردوس در منطقه ۹، بوستان‌های شاهد، نیلوفرآبی، احسان، ورزش و کاج در منطقه ۱۰، بوستان‌های ملت، گلها، مینا و پروانه در منطقه ۱۱، بوستان نیایش در منطقه ۱۲ و بوستان شهید فهمیده در منطقه ثامن ایجاد می‌شود.

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد در خصوص وضعیت نظافت و جمع‌آوری برگ‌ها در فصل پاییز اظهار کرد: ما در چند سال اخیر با راه‌اندازی کارگاه تولید خاک ترکیبی با همکاری سازمان مدیریت پسماند نهایت استفاده را از هرس شاخه‌ها و برگ‌های خزان انجام می‌دهیم. خاک چهارکود برای تقویت درختان، خاک مخصوص روت بال درختان، خاک باغچه‌های گیاهان فصلی و خاک فلاور باکس‌ها در سطح شهر، چهار نوع خاک ترکیبی است که در این کارگاه تولید می‌شود. برگ‌هایی که در فصل خزان ریخته می‌شود پس از استفاده در معابر جمع‌آوری و در نهایت در این کارگاه‌ها برای تولید خاک ترکیبی استفاده می‌شود.

فیض الهی در پایان با اشاره به اینکه رویکرد ما خانواده محور کردن پارک‌ها است، تصریح کرد: اولویت ما بر این است که بتوانیم با ایجاد مناظر و رویدادهای مناسب و با استفاده از ظرفیت‌های پارک‌ها، شهروندان را بیشتر به پارک‌ها جذب کنیم. همچنین در نظر داریم در نیمه دوم آبان ماه نیز در کنار جشنواره گل‌های داوودی، یک جشنواره پاییزی در مشهد انجام دهیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha