• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402072517201
  • منبع : بنیاد ملی نخبگان

دهقانی فیروزآبادی در سیزدهمین همایش ملی نخبگان:

طرح «دانای ایران»، بستر جدیدی برای اثرگذاری نخبگان در سطوح مختلف است

طرح «دانای ایران»، بستر جدیدی برای اثرگذاری نخبگان در سطوح مختلف است

رئیس بنیاد ملی نخبگان ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح «دانای ایران» که در سیزدهمین همایش ملی نخبگان رونمایی شد، زمینه حمایت از دانش‌آموزان مستعد مناطق محروم و ایجاد بستری جدیدی برای اثرگذاری هر چه بیشتر نخبگان در سطوح مختلف فراهم شود.

 به گزارش ایسنا،  روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در سیزدهمین همایش ملی نخبگان طی سخنانی تاکید کرد: یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که رئیس جمهوری همواره از من پیگیری می‌کنند، امور مربوط به نخبگان است، چرا که نخبگان، پیشران موتور پیشرفت کشور هستند.

وی افزود: طی دو سال گذشته سعی کردیم که برنامه‌های تحولی متعددی را اجرا کنیم که برنامه «با استادت ببین!» یکی از آن‌ها بود. در قالب این برنامه، دانشجویان به منظور آشنایی با توان و پیشرفت‌های داخلی، همراه با اساتید خود از شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع و دستاوردهای متخصصان داخلی بازدید می‌کنند. طرح توسعه هسته‌های مساله محور احمدی روشن نیز از برنامه‌های دیگری است که در آن، حل مسائل احصا شده در دستور کار اساتید و دانشجویان قرار می‌گیرد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در بنیاد ملی نخبگان تلاش بسیاری شده که در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، زمینه و بستر افزایش اثرگذاری نخبگان در کشور فراهم شود، گفت: زمینه‌های اثرگذاری مختلفی برای نخبگان وجود دارد که طرح جذب استعدادهای برتر و نخبه در دستگاه‌های اجرایی از جمله آن‌هاست.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در عین حال با ابراز تأسف از این که بنیاد در طول سال‌های گذشته به یک نهاد صنفی تبدیل شده که از قشری حمایت می‌کند، گفت: نخستین اشتباه این است که نخبگان را از مردم عادی جدا کنیم. بنیاد نخبگان باید به نهادی سیاست‌گذار در عرصه نخبگان بدل شود، چرا که در کشور نهادهای حمایت‌گر صرف دیگری وجود دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در ادامه افزود: بهترین روش برای شناسایی نخبگان، شناسایی ایشان توسط خود مردم است، چراکه شناسایی نخبگان به صورت خوداظهاری کامل نیست. این که صرفا به مؤلفه‌ای مثل کنکور نیز توجه کنیم، مناسب نیست، ما بر اساس آمار حداقل ۷۰۰ هزار نخبه در ایران داریم که تنها ۶۰ هزار نفر از آن‌ها شناسایی شده‌اند.

دهقانی فیروزآبادی در پایان گفت: امیدوارم با رونمایی از طرح «دانای ایران» عرصه جدیدی فراهم شود تا زمینه اثرگذاری نخبگان در سطوح مختلف افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha