• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402072215004
  • خبرنگار : 50604

رئیس آتش‌نشانی شهرداری گرگان تشریح کرد؛

چگونگی سقوط مرد ۵۰ ساله در چاه ۲۵ متری «نوده‌ملک» گرگان

چگونگی سقوط مرد ۵۰ ساله در چاه ۲۵ متری «نوده‌ملک» گرگان

ایسنا/گلستان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان چگونگی سقوط مرد ۵۰ ساله‌ به چاه کشاورزی روستای «نوده‌ملک» گرگان را تشریح کرد و گفت: متأسفانه طی سالیان اخیر شاهد سقوط تعدادی از هم استانی‌هایمان در چاه و جان باخت آنان بودیم.

 موسی‌الرضا صفری صبح شنبه ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ساعت ۲۰ شب گذشته یک مورد حادثه سقوط در چاه روستا نوده‌ملک به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد، اظهار کرد: پس از این گزارش تیم عملیاتی از ایستگاه شماره یک با خودرو جرثقیل و امکانات لازم به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه حادثه در یک چاه خاکی به عمق ۲۵ متری در زمین‌های اطراف روستای نوده‌ملک شهرستان گرگان رخ داده بود، گفت: مردی حدود ۵۰ ساله شب گذشته به دلیل تاریکی هوا در چاه سقوط می‌کند که این حادثه توسط دهیار روستا به آتش‌نشانی گرگان اطلاع‌رسانی شده و تیم عملیاتی بلافاصله در محل حضور یافته و پس از طی ۵۰۰ متر مسیر پیاده با تجهیزات خود را به دهانه چاه رساندند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با اشاره به اینکه بسیاری از کسانی که در چاه سقوط می‌کنند به دلیل جراحات وارده و یا خفگی با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست می‌دهند تصریح کرد: در این حادثه آتش‌نشانان به سرعت ایمن‌سازی لازم را انجام داده و با کمک سه‌پایه نجات امداد و پس از بستن تجهیزات لازم وارد چاه شده و مصدوم را که از ناحیه گردن و پا آسیب‌دیده بود از داخل چاه خارج و جهت اعزام به بیمارستان تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل کردند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد سقوط تعدادی از هم استانی‌هایمان در چاه و جان باخت آنان بودیم، گفت: به کشاورزان توصیه می‌شود، حتماً دهانه چاه‌های کشاورزی خود را پوشانده و اطراف آن را محصور کنند تا شاهد این‌گونه حوادث نباشیم.

به گزارش ایسنا، حادثه سقوط در چاه کشاورزی به یکی از حوادث تلخ و تکرار شونده در استان گلستان بدل شده و تلخ‌ترین آن در تاریخ ۱۸ شهریور امسال اتفاق افتاد که همزمان سه برادر کشاورز در شهرستان علی آبادکتول در چاه سقوط کرده و به دلیل استنشاق گاز منوکسید کربن و خفگی جان باختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha