محسن هرمزی در گفتوگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت انعقاد قرارداد ساخت ۶۳۰ واگن متروی تهران گفت: به دلیل کمبود ناوگان در شبکه متروی تهران، شاهد نارضایتی شهروندان هستیم و به عنوان نمونه ایستگاههایی که اخیر در شبکه مترو راه اندازی شد، سر فاصله حرکت قطارها را تا ۳ دقیقه افزایش داد و می بایست حتما موازی خطوط و ایستگاه های جدیدی که وارد مدار می شوند، قطار اضافه کنیم.
وی با بیان اینکه قرارداد ۶۳۰ واگن از سال ۹۵ مفتوح بود، اما همتی برای به سرانجام رساندن آن انجام نشده بود، اظهار کرد: این در حالی بود که بر اساس این قرارداد، ۸۵ درصد از محل فاینانس است و قرار نبود باری بر مدیریت شهری تحمیل کند؛ اما متأسفانه پیگیر موضوع نشده بودند و دولت و شهرداری همت کرده و قرارداد را منعقد کرده و ال.سی آن نیز فعال شد بگونه ای که ماه گذشته ال.سی تحویل طرف چینی شد.
بازدید زاکانی از خط تولید واگنهای مترو در سفر به چین
مدیرعامل متروی تهران در مورد سفر شهردار تهران به چین گفت: در سفر آقای زاکانی به چین قرار است، شهردار تهران بازدید از خط تولید و آغاز کار برای ساخت را داشته باشند؛ چراکه از زمانی که «ال.سی» فعال می شود طبق قرارداد ۱۸ ماه زمان لازم است تا اولین واگنها تحویل داده شود و در حال مذاکره با طرف چینی هستیم تا این زمان به یکسال کاهش یابد؛ چرا که کار طراحی واگن شروع شده است، لذا درصدد هستیم تا واگنها زودتر به تهران بیاید.
ساخت واگنهای جدید مترو با آخرین تکنولوژی روز
وی با اشاره به لزوم انتقال تکنولوژی در قرار داد ساخت ۶۳۰ واگن مترو افزود: شکل ظاهری و چیدمان قطارهای جدید کمی متفاوت از قطارهای فعلی فعال در خطوط است و براساس آخرین تکنولوژی روز نیز ساخته خواهند شد.
انتهای پیام
نظرات