• جمعه / ۲۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402072114496
  • خبرنگار : 50598

دری نجف‌آبادی:

همه کشورهای مسلمان باید غیرت اسلامی و دینی خود را در حمایت از فلسطین نشان دهند

همه کشورهای مسلمان باید غیرت اسلامی و دینی خود را در حمایت از فلسطین نشان دهند

ایسنا/مرکزی خطیب جمعه اراک گفت: همه کشورهای مسلمان باید غیرت اسلامی و دینی خود را نشان دهند و همه در حمایت از ملت شجاع فلسطین، بسیج شوند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، ۲۱ مهر ماه در خطبه‌های نماز جمعه اراک با بیان اینکه ستون اسلام، فقاهت در اسلام است اظهار کرد: هفته آینده در مصلی شهر اراک، مراسم بزرگداشت مرحوم حاج عبدالکریم حائری را خواهیم داشت. کنگره اصلی این بزرگداشت نیز در قم برگزار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه راهپیمایی های اسلامی در حمایت از مسلمانان باید ادامه پیدا کند گفت: در راهپیمایی پرشور امروز، مردم شریف استان مرکزی و تمام کشور درخصوص حمایت از ملت مظلوم فلسطین اعلام آمادگی کردند. 

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه باید حمایت‌های مادی و معنوی ملت‌های مسلمان از مردم مظلوم باریکه غزه بیشتر شود، اظهار کرد: رژیم غاصب صهیونیستی از بمب‌های ۵۰۰ کیلویی و بمب‌های شیمیایی در حمله به غزه استفاده می‌کند و آمریکا نیز از نسل کشی و بمباران غزه حمایت می‌کند. 

وی با تاکید بر لزوم اقدامات حمایتی و بازدارنده ملت‌های اسلامی در حمایت از فلسطین گفت: به آمریکا و شورای ملل امیدی نیست اما دادگاهی باید تشکیل شود تا صد سال جنایت‌های اسرائیل علیه فلسطینیان را رسیدگی و رژیم صهیونیستی را محاکمه کند. 

دری نجف آبادی با بیان اینکه ملت مظلوم غزه با دست خالی اسرائیل را غافلگیر کردند، ادامه داد: نسل جدید شجاع و باغیرت فلسطین در تمامی عرصه‌ها از حقوق خود دفاع می‌کنند و لازم است دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، هلال احمر و وزارت خارجه ایران نیز به کمک مردم مظلوم غزه برود.

وی با بیان اینکه اقدامات شجاعانه فلسطینی‌ها نشان داد که می‌شود ریشه و بنیان رژیم صهیونیستی را از بین برد گفت: همه کشورهای مسلمان باید غیرت اسلامی و دینی خود را نشان دهند و همه در حمایت از این ملت شجاع، بسیج شوند چراکه اگر ملت فلسطین را یاری کنیم خداوند نیز ما را یاری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به زلزله افغانستان و کشته شدن ۲۵۰۰ نفر از افغانستانی‌ها اظهار کرد: لازم است سپاه، بسیج، وزارت خارجه، بهزیستی، وزارت بهداشت، هلال احمر و مردم ایران به کمک آنها بروند چراکه اصل صحبت ما دفاع از مردم مظلوم و ستمدیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha